1) Taeyeang - Eyes, Nose, Lips
Aslına bakarsanız BigBang'i çok tanımam. Üyelerinin sadece isimlerini bilirim. Bir de çok tanınmış bir iki şarkısı dışında çok aşina olduğum sayılmaz. Ama bu şarkı var ya bu şarkı... Genellikle yeni çıkan müzik videoları çok da takip etmeyen, hatta K-Pop popüler kültürüne bir yarım sene geriden gelmeyi tercih eden biri olarak bu şarkıyı çıkar çıkmaz açtım izledim ve dinledim. Ama ne dinlemek... Adeta hipnotize olmuştum. Ve bir daha bir daha durmaksızın dinledim. Allah'ım bir şarkı nasıl bu kadar güzel olabilir? O günden beri günde bir kez dinlemesem o günü güzel geçmiş saymıyorum. Sinire strese birebir. Çok güzel abi çok güzel!

2) 2AM - This Song
Bu 4 kişilik bir JYP grubunun tek amacı sadece kaliteli müzik yapabilmek. 2PM ile birlikte aktif olmayan ONE DAY isimli bir grupları var. Çok popüler sayılmazlar ama belli bir çizgileri belli bir kaliteleri olduğunu kimse inkar edemez. Her birinin seslerinin de ayrı ayrı çok hoşuma gittiği gibi bir durum da var tabi. Ve bu şarkıları da benim en sevdiğim şarkılarıdır. Özellikle canlı performanslarda üyelerin zaman zaman namelerle coştukları olur ki bu tadından yenmeyecek bir durumdur. Ayrıca ritminin yavaş olması sebebiyle benim gibi şarkı ezberleme özürlü birinin bile kolayca ezberleyebildiği bir şarkıdır.

3) Super Junior - Sorry Sorry
Bu şarkı çoğu Kore hayranının ilk K-Pop deneyimi olmasıyla ünlüdür. K-Pop'un dünya çapında bu kadar çok yayılmasına neden olan şarkıdır esasen bu şarkı. Aynı zamanda Super Junior grubunun bir anda dehşet bir şekilde popüler olmasına da zemin hazırlamıştır. Youtube'da 10 bin kişi tarafından unlike edilse de bu onların kıskançlıklarından başka bir şey değildir canlar. Bildiğimiz sıradan anti kıskançlığı tavan yapmış. Şarkıyı dinleyip de yerinde durabilen bir insan evladı tanımadım ben daha. Hatta bir ara TRT Okul kanalındaki Radi Hoca tiplemesi bile bu şarkıyla acayip coşmuştu diye hatırlıyorum. Music Bank İstanbul'da bu şarkı çıktığında, bütün herkesin pili bitmiş olsa da tüm konserin en çok çığlık atılan kısmı olmuştu. Ben o an bir yaratığa dönüşmüştüm hem şarkıyı söyleyip hem çığlık atma işini aynı anda yapmaya çalışmaktan. :D

4) Juniel - Illa Illa
Aslında bu şarkıyı A Gentleman's Dignity dizisinde dinleyip vurulmuştum. Ama dizi bitti ben de unuttum. Ne kimin diye bakmak, ne de indirip dinlemek aklıma geldi. Sonra bir gün Korece kursunda verdiğimiz aralardan birinde bu şarkıyı açtık dinlemek için. Aman Allahım! Bu o şarkı! Evet sonunda aklım başıma geldi ve eve gelip ilk işim şarkıyı iyice aklıma kazımak oldu. Şarkıyı söyleyen genç kızımızın sesini çok beğendim ben. Yalnız klibi çok vicdansız be. Bu kadar güzel bir şarkıyı neden insanları depresyona sürüklemek için kullanırlar ki yahu.

5) Wonder Girls - Like This
Bulunduğumuz yaz günleri için birebir bir şarkı bence. Hani her hangi bir eğlence yerinde çalsalar herkes kendinden geçer. Ritmi bizim tencere takırtısına oynayan Türk insanını yerinde oturtmaz yemin ediyorum. Benim de otobüste en arkaya oturup yol boyunca biri bana bakıyor mu acaba telaşı olmadan dinleyip eğlendiğim bir şarkı olmuştur. Ama klip sanki biraz yapmacık gibi geliyor bana. Halbuki ben böyle dış mekanda çekilen flashmob tadındaki klipleri çok severim. Evlenen liderimiz Sunye'nin de bulunduğu bir klip olması dolayısıyla arada duygulandırıyor izlemek.

6) G.Na & Sanchez - It's Beautiful Day
G.Na'yı The Romantic & Idol programının ikinci sezonundan tanımaktayım. K-Pop dünyasında bence gerçekten çekici olan bir kaç ünlüden birisi bu kız. Daha önce şarkılarını dinledim diyemem. Zaten bu şarkısını da geçen ay yine Top 10 listesinin altına yorum yapan Ayşe isimli bir arkadaşın tavsiyesi üzerine dinledim. Ama cidden çok sevdim. Ona da dediğim gibi bu şarkıya bu listede kesinlikle yer vermeliyim. Düet yaptığı kişiyi de tanımıyorum aslında ama ikisinin düeti çok dinlenesi olmuş.

7) ZE:A - Breathe
K-Pop dünyasında bu kadar yetenekli olup bu kadar ünlü olmayan başka bir grup var mı merak ediyorum. Yetenekli yeteneksiz, ahlaklı ahlaksız herkesi başlarında taşıyan Koreli hayranlar konu bu gruba gelince üç maymun kesiliyor. Her ZE:A haberinde bu grubun neden daha ünlü olmadığını sorgulan, üyelere övgüler yağdıran netizenler albüm almaya gelince hamam böcekleri gibi ortalıktan kaçışıyor maalesef. Ama sanırım bu grubun en büyük talihsizliği henüz hit olacak bir şarkıları olmamaları. Şirketlerine buradan sesleniyorum! Hacı üç beş kuruş daha çıksın o cebinizden de Allah rızası için şu çocuklara güzel şarkılar şey edin. Evet bu konuda bir yaram var içten içe. Çünkü günden güne daha çok bir ZE:A hayranı olduğum için bu çocukların hak ettikleri yerlere gelmelerini istiyorum. Şarkıya gelecek olursak... Bu şarkı bu ay yeni yaptıkları geri dönüşün çıkış parçası. Sevin sevdirin hacı! :D

8) Roy Kim - Bom Bom Bom
Her ne kadar şarkının adı İlkbahar, İlkbahar, İlkbahar olsa da bana hep yaz aylarını anımsatıyor bu şarkı. Şarkıyı söyleyen Roy Kim'in hem sesi hem gülüşü mükemmel. Benden küçük olduğunu öğrendiğimde ufaktan sarsıldığımı hatırlıyorum. İyice yaşlandım demek ki la triplerine girmiştim. Çok duru ve her tona giden bir sesi var bu yavrucağımızın. Her şarkısında o aynı huzuru yakalayabiliyorsunuz. Klibi de tatlı mı tatlı, neden bilmem ama bu klip bende hep pamuk şeker yeme isteği uyandırıyor. :D

9) JYP - No Love No More
Sıra geldi benim umutsuz aşkıma. Evet ben bu kırk küsur yaşındaki acoshiye aşığım. Tıpkı altmış yaşındaki Jackie Chan'e aşık olduğum gibi. Bazı adamlar ne kadar yaşlanırsa yaşlansın hala benim gözümde yakışıklı kalabiliyorlar. Adam yaşlı, adam çirkin, adam evli ama ben yine de inanılmaz hayranım bu adama. Adam çok karizmatik lan! Sanıyorum ki dünya üzerinde iki ya da üç hayranından biriyim. :D Kendisine dahi prodüktör lakabını takmıştım 2PM'in çıkış yaptığı yıllarda. Daha sonra Miss A ve GOT7 gibi grupları çıkararak beni mahcup etmedi çok şükür. Kendisi idol yönetiminde çok iyi sayılmaz katılıyorum. Ama şarkıları bizdeki Sezen Aksu şarkıları gibi kategorilendirilemez derece başarılı. Ben neredeyse her şarkısını dinlemekteydim ama. Bu şarkı hayatımın bir dönemine damgasını vurduğu için bu şarkıyı paylaşmak istedim. Bir kere dinleyin pişman olmayacaksınız. ^^

10) 2NE1 - I am The Best
Ne zaman biri beni üzse ya da birine kızıp küsüp kendimi değersiz hissetsem bu şarkı ilaç gibi yetişiyor imdadıma. Anında moralimi yerine getirip aklımı başıma almamı sağlıyor. Benim bir sözüm vardı. Ne zaman biri 2NE1 dese sohbet arasında her seferinde söylerim. Neden 2NE1 bu kadar sevildi biliyor musunuz? Çünkü diğer kız grupları güzel kızın, aşık kızın, popüler kızın şarkısını söylerken bir tek bu grup tüm seslere kulak verip terk edilmiş kızın, çirkin kızın, sevilmeyen asi kızın şarkısını söylüyor. Bunu daha önce K-Pop dünyasında yapmak kimsenin aklına gelmemişti. Ve 2NE1 sonunda bizim gibi umutsuz vaka kızların da hislerine tercüman oldu. :)

TOP 10 K-Pop Listesi / Nisan 2014

5 yorum Blogger 5 Facebook

  1. 1 ve 4 numara favorim oldu.. super junior'ı beğenmeyen de kendi kaybeder.. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen bence de Super Junior'u sevmeyen kendi kaybeder. :)))

      Sil
  2. 3,4 ve 6 mükemmelden öte parçalar bana göre.8 numarayı çok fazla dinledim artık dilime yapıştı ve 2ne1 in çok daha güzel şarkıları var bana göre yani ugly ve lonely gibi
    1 ve 9 u da çok duydum ama dinleme fırsatım olmamıştı hiç ama sayende dinlicem
    ve ZE:A hakkındaki düşüncelerine sonuna kadar katılıyorum bir de 2ne1in popülaritesinin sebebini ilk sen söyleyince fark ettim ne ka haklısısn :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Voaav paylaştığım her şarkı için ayrı ayrı yorumunu yazmışsın. Çok mutlu ettin beni inan ki. :)))
      2NE1 konusundaki tespitime katıldığına ayrıca sevindim. ^^

      Sil
    2. ben hep çok konuşuyorum diye bana kızarlar diye düşünüyordum halbuki.Asıl ben mutlu oldum.
      Bu arada Taeyangın şarkısını dinlerken aklıma ilk gelen şey çok lezzetli olduğuydu,Jalebi yiyor gibi hissettim kendimi,sayende :)

      Sil

 
Cadı Kazanı © 2013. All Rights Reserved.
Top