Artık bir anime anlatma zamanı geldi diye düşündüm ve kolları sıvadım. Şöyle eski konularıma bir bakıyordum ki Miyazaki'nin yapımları dışında hiç dizi olarak animelerden bahsetmemişim. Çok geç olmadan bu boşluğu en sevdiğim anime ile kapatmaya karar verdim.
Sevimli Komplex...

Aya Nakahara'nın çok sevilen Love★Com mangasının ardından 2006 yılında Lovely Complex adıyla filmi çekilmişti. Bu filmi daha önce anlatmıştım. Filmin de izleyici tarafından çok sevilmesi neticesinde 2007 yılında anime uyarlaması da yayınlandı. Çok uzun olmayan bu anime serisinin tadı damağınızda kalıyor. Ben uzun zamandır gerçek dizi halini de bekliyorum aslında.


Lovely Complex filmi benim en sevdiğim üç Japon filmi arasında yer aldığı gibi, animesi de en sevdiğim üç anime yer almaktadır. İzleyenlerin daha sonra anime hakkında bir başyapıt gibi bahsettiğine rastladım çok kez. Sağda solda yer alan kısa anlatımlarda yer alan konusu sizi çok sarmayabilir, ama izlemeye bir başladığınızda siz de o başyapıtın büyüsü altına girersiniz.

Hani bir laf vardır belki duymuşsunuzdur. Özellikle bayan izleyicilerin kızla empati yapıp aşk acısı çektikleri ya da aynı durumu yaşayanların kendi deneyimlerini hatırladıkları olmuştur. 


 Adı: Lovely Complex 
 Yönetmen: Konosuke Uda
Yazar: Yumi Kageyama & Mio Inoue & Midori Kuriyama
Yapımcı: Seki Hiromi & Junko Abe
Türü: Romantik, Komedi, Animasyon
Bölüm Sayısı: 24
Vizyon Tarihi: 7 Nisan 2007
Şirket: Toei Animation

Temel senaryo filmimizle aynı. Ancak dizi olması dolayısıyla var olan konu biraz daha köpürtülmüş ve animenin verdiği absürtlükle biraz daha eğlenceli hale getirilmiş. Filmimizde çok fazla yer almayan romantizm alanında, anime serimiz daha cömert davranmış. İzlerken zaman zaman bizlerin içinin erimesine vesile olmuştur. Hatta kimi animelerde bulamadığımız duygusal bir yönü de bulunmaktadır.


Komedi animesi olduğunu hiç düşünmeden sizi hüzünlere gark edebilir aniden. Ben bu anime yüzünden bir günümü moralim bozuk geçirdiğimi bilirim. Ah bu Koizumi ve Otani beni bitirdi anacım.

Konuyu tekrar tekrar anlatmanın gereksiz olduğunu düşünmekle birlikte aynı zamanda biraz da üşendim aslında. Onun yerine daha önce anlattığım filminde konusuna dair olan kısmı direk kopyalıyorum.


"Kızımız ortalamanın üstünde uzunlukta iken oğlumuz ise ortalamadan azcık kısadır. Bu ikisi geçmişte boyları yüzünden reddedilmişler ve o günden sonra kendi boylarından başka birilerine aşık olmayacaklarına yemin etmişler. Boyları ile ilgili de sürekli birbirleriyle atışmaktadırlar. Bu yüzden okulun komedi ikilisi olarak anılmaktadırlar. Ama olur ya kızımız bir gün oğlumuza aşık olduğunu fark eder ve oğlumuza açılır. Ama oğlumuz, durumu kızımızın kabullendiği gibi kabullenemez bir türlü. Kızımız da gururunu kurtarmak için ondan hoşlanmadığını, ona şaka yaptığını söyler. Kızımız aşkı tek başına çaresiz yaşarken aha o da nesi? Okula Maity adında yakışıklı mı yakışıklı yeni bir öğretmen gelmiştir. Kızımız da tüm sevgisini ona yöneltmeye karar verir. Okulda Maity hayran kulübünün başkanı bile olur. Ama kızımızın hocaya olan ilgisini oğlumuz zamanla kıskanmaya başlar. Ve hoca ve oğlumuz arasında ufak bir tatlı rekabet başlar."

0 yorum Blogger 0 Facebook

Yorum Gönder

 
Cadı Kazanı © 2013. All Rights Reserved.
Top