Enes Kaya'yı daha önce anlattığım Haunters filminden hatırlarsınız. Filmde yer alan Türk esintilerini kısa kısa anlatmıştım. Ne zamandır kendisini daha detaylı anlatacağım bir yazı düşünüyordum. Bugün Enes Kaya'nın doğum günü olma bahanesiyle de bu yazıyı yazdım. Önce kendisini tanıtıp, benim onu nasıl tanıdığımı ve kısa süre önce Korea-fans ailesiyle buluştuğu ve benim de katıldığım toplantıyı dilim döndüğünce kısaca anlatmaya çalışacağım.

 



Adı: Enes Kaya
Korece Adı: 에네스 카야
Eğitimi: Hanyang Üniversitesi
Doğum Günü: 22 Ağustos 1984
Doğum Yeri: Türkiye
Boyu: 1.79 cm
Kilosu: 79
Burcu: Aslan


Kendisi, 2002 yılında ÖSS'de şanslı tercihler yapmaması nedeniyle açıkta kalmış ve babasının bir arkadaşı vasıtasıyla da Kore'de okuma fikriyle tanışmıştır. Orada Hanyang Üniversitesi'nde Bilişim Teknolojileri Yönetmeliği okumuş. Bu olayı kendisinin ağzından buluşmada çekip youtubea eklediğim videodan izleyebilirsiniz. :)

 

Kore'de modellik işi ile ufaktan ünlenmeye başlamış. Ancak  Kore'de yayınlanan bir programa katılmasıyla herkes tarafından tanınmaya başlamıştır. 


Programın aslında Kore'de yaşayan yabancı bayanlarla Kore'deki yaşam üzerine sohbetler edilip kendi ülkelerinden farklarını tartışıyorlar. Adı Chitchat of Beautful Ladies (미녀들의 수다) olan bu programda daha önce Türkiye dahil bir çok ülkeden bayan da yer almıştır.Türkiye'den benim bildiğim Açelya Yavuz (solda) ve Aslı Sarıipek (sağda) isimli iki kızımız da yer almıştı. Açelya'nın yer aldığı bir programı izlemiştim. Ama kendisi küçüklüğünden beri Kore'de yaşadığını söylemişti. Durum böyle olunca tartışılan konuların Türkiye'deki bakış açıları hakkında pek de bir şey bilmediğini söylemişti.


 
Ve aynı program dahilinde özel bir bölüm yapılarak Kore'de yaşayan yabancı erkeklerin katıldığı bir bölüm yapıldı. Bu programa Enes Kaya da katıldı. Program Kore'de oldukça büyük bir izlenme oranına sahip oldu ve çok sevildi. Ve tabi ki Enes de sevildi. Kardeş ülkeden, Türkiye'den olmasının da bu sevilmede payı olmuş olabilir. Ben bu programı da izlemiştim. Aynı programda Fatih Püsküllü (üstte) isimli bir katılımcı daha vardı, kendisi çok da sempatikti aslında ama Enes'in neden bu kadar popüler olduğunu kendisini bizzat görene kadar anlamamıştım doğrusu. ^^

 Bu programdan haberim yokken ben kendisini önce Şenol Güneşin tercümanı olarak tanımıştım. Korece'yi yeni yeni öğrenmeye çabaladığım zamanlardı ve ister istemez akıcı Korecesiyle dikkatimi çekmişti. Doğrusunu söylemek gerekirse biraz da kıskanmıştım. :) (Bknz: Aşağıdaki Video)


Daha sonra sadece kızların yer aldığı programın bir kaç bölümünü izlerken merak ettim, acaba hiç Türk katıldı mı bu programa diye. Biraz araştırınca önce kızlarımızı buldum. Tabi ki daha sonra da Enes Kaya'nın da katıldığı bir programı. Açıkçası kaç tane yapıldı, kaçına Enes katıldı bilmiyorum. Ama ben bir tanesini izledim diyebilirim. :)
Yanlış hatırlamıyorsam Kore'ye okumaya gidip orada ünlü olduğuyla ilgili bir haber bile yapılmıştı.


Son olarak da Haunters filmindeki göğsümüzü kabartan bir Türk karakteriyle Türklerin de ilgisini çekti... Haunters filminde oynadığını duyduğumda filmi resmen dört gözle beklemiştim. Trailerini sık sık paylaşmıştım. Yetmezmiş gibi bir de internete düşmesini beklemeliydik. Ve sonunda internete düşmüştü. Ben bir taraftan indirirken bir taraftan filmi izledim. Doğruyu söylemek gerekirse filmin inmesini bekleyemeyip hemen izledim. Film yorumum blogda mevcut ama o yazı da film yorumundan çok filmdeki Enes yorumu gibi oldu. Bunun için kusura bakmayın dostlar. :) Aaa bu arada kendisi de o yorumu görüp kendi facebook profilinde paylaşmıştı. Beğendiğine nasıl sevdiğimi anlatamam. Bunun için de kendisine ayrı teşekkürler. :D Film macerasını ve bir kaç şeyi daha kısa bir şekilde en azından bir kısmını buradan izleyebilirsiniz. :)


Film dışında reklam filmlerinde de yer aldı...

Haziran ayında Korea-fans üyelerine özel bir toplantı düzenlendi. Ve ben de oraya katıldım... Koreye gidiş macerası ile başladık sohbete. Katıldığı ve ünlendiği programdan bahsetti. Kore'deki eğitim üzerine bir konuşma oldu. Elbette ki bir çoğumuzun istediği orda okumaktır, bu soru sorulmasaydı olmazdı. :) Korelilerin Türklere bakış açılarını konuştuk, bizi hala kardeş ülke olarak gördüklerinden bahsedildi. Yukarıda eklediğim videoda da izleyeceğiniz gibi oynadığı film hakkında da konuşuldu. Kore'deki Müslüman algısı da bir başka konuydu. Kore'de yaşayabileceğimiz zorluklardan da bahsetti kendisi. İsteyenler imza aldı, isteyenler resim çekti.Ben de o gün çektiğim bir kaç fotoğrafı paylaşacağım tabi ki.


Ayrıca kendisine bir çok film teklifi gelmiş ancak bir takım nedenlerle bunları reddetmiş. Mesela Müslüman bir canlı bomba rolü teklifi gelmiş. Ama kendisi Müslümanlığı ve Türk duruşunu en iyi şekilde temsil edebilmek için bunu reddetmiş. Bunu herkes yapamaz.
"Enes'in neden bu kadar popüler olduğunu kendisini bizzat görene kadar anlamamıştım." demiştim değil mi? Evet kendisi inanamayacağınız kadar sempatik bir insan. Kişiliği tanıyabildiğimiz kadarıyla iyi ki de bizi Kore'de böyle biri temsil etmiş diyeceğiniz türden. Buluşmada geçirdiğimiz bir kaç saat süresince hiç sıkılmadık, bunu biraz da Enes Kaya'nın esprili karakterine de borçluyuz.
Aslında toplantıya girerken çok video çekme niyetindeydim ama sohbet tatlı gelecek ki çok fazla video çekmedim ve iki tane çekebildim ancak. Küçük başlıklar halinde konuşulanları yazdım ancak ayrıntılar da toplantıya katılanlara özel kalsın. Hehe...


0 yorum Blogger 0 Facebook

 
Cadı Kazanı © 2013. All Rights Reserved.
Top