15 Eylül 2014 Pazartesi

Aleyna ve İlayda Yılmaz'a Yeni Bir Kardeş: Ardahan!


Evet aslında bu yazıya bir kaç hafta önce başlamıştım, ama bitirip de bir türlü yayınlayamadım. Demek ki hayırlısı buymuş. Bu yazımda yeni bir bebişin daha haberini vereceğimi hiç düşünmemiştim. Hatta yazıyı yazarken içimden keşke bir de erkek kardeşleri olsa diyordum ki, kenafirliğimin bu kadar kısa sürede tutacağını bilmezdim. Hani başka bir şey dileseydim olacakmış derler ya. :D

Artık 3 kardeş olan bu güzeller güzeli bebişlerimizi anlatmaya başlayalım o halde...


Aleyna Yılmaz ile başladı tüm hikaye. :) Aleyna, 14 Kasım 2006 tarihinde dünyaya geldi. Kendisi benim gibi akrep burcu. Korece adı Park Lina. Babası Türk, annesi Korelidir. Babasının adı Mehmet Yılmaz. Önceleri babası çok fazla görünmezdi, ama geçende bir Kore haber sitesinde denk geldim. Aleyna ile birlikte bir Chuseok programına çıkmışlar. Nedense haber beni çok mutlu etti. :D Kızımız daha minnacıkken ünlü olmaya başladı. Bebek ulzzang olarak ün yapıp, çocuk modelliğe kadar gitti iş. Ama özellikle oyuncu Lee Min Jung'a olan benzerliği ile herkesin dikkatini cezbetti. 


Daha sonra 6 Şubat 2011 tarihinde, yani 5 yaşındayken tvN kanalında yayın hayatına başlayan ve  tam 43 bölüm süren Real Kids Rainbow Story isimli bir programda yer almaya başladı. Ben her bölümünü büyük bir keyifle izlemiştim. Son bölümlere doğru İlayda'yı da yer yer programda görebilirsiniz. :D Programı izlerken Aleyna'yı o kadar benimsedim ki, programda sürekli aşk acısı çekiyor, reddediliyor, arkadaşlarıyla kavga ediyor, aşkı buluyor, bir şeyler başarıyor, bir şeylere kızıyor. Programın uzun oluşundan mı bilmiyorum kendi kızım gibi hissediyorum onun için. 


Ardından Aleyna, Park Bom'um U&I şarkısının klibinde de o sevimli gülüşüyle yer aldı. Ayrıca ben sayısını bilmiyorum ama birkaç tane de reklamda oynadığı bilinmekte. Birazcık daha büyüdükten sonra onu bir de Boyfriend grubunun W Academy programının 6. bölümünde gördük. O programda üyelere bir görev veriliyor, iki gruba ayrılan üyelerin programdaki iki çocuktan öpücük almaları gerekiyor. Bir grubun çocuğu da bizim Aleyna'mız tabi ki. Lakin Aleyna'nın grubundaki üyeler hiç öpücük alamıyor. Tabi oğlum ne sandınız Aleyna'yı, zor kız o, has Türk kızı o. :D Görev sonunda başarısız olduktan sonra soruyorlar neden öpmedin diye, diyor ki babam kızar. E malum babası da has Türk erkeği. Kızacak tabi! Bu anekdot çok hoşuma gider, arada anlatırım. Sizinle de paylaşmak istedim. :D 


Bunun gibi daha bir çok ufak çapta tv showunda da yer aldı tabi kendisi. Hatta bir programda bir trot şarkıyı hiç takılmadan söylemişti, bir diğerinde ise Sistar'ın Ma Boy şarkısında dans etmişti. Türkçe'si çok iyi değil, umuyorum ki ilerleyen zamanlarda çok iyi Türkçe öğrenir. ^^

 
 __________________________________


Gelelim iki numaralı şirinlik abidemize... İlayda Yılmaz! 17 Mart 2010 tarihinde dünyaya geldi. Balık burcu. Korece adı Park Rahee. Daha altı bezliyken Real Kids Rainbow Story programında görünmeye başladı. O programda bir diğer Ulzzang bebek Lincoln ile yaşadığı dillere destan aşkı da hiç unutamıyorum. Hatta youtube da favori videolarım arasındadır. Siz de izlemek isterseniz eğer... :)



Ablasıyla birlikte bir sürü reklam çekiminde, dergi çekiminde yer aldı. Ancak hayranlar gözünde resmi çıkışını Aleyna'dan hatırlayacağınız Boyfriend grubunun Hello Baby'si ile yaptı. Program seçmesine bir sürü çocuk katıldı, ancak objektif gözle baktığımızda da en muhteşemi bizim İlayda'mızdı. Seçmelerdeki videosu.


Tüm program süresinde Boyfriend, İlayda'mıza babalık yaptı. Bir bölümünde de ablası Aleyna programa konuk olarak yeniden Boyfriend grubuyla buluştu. İlayda'nın da yer aldığı tv reklamları varmış, lakin ben sadece bir tanesini biliyorum. İlayda şu günlerde Wild Family isimli bir tv showunda yer alıp hayvanları tanımaya çalışıyor. :)


Kendi gözlemlerime dayanarak söylüyorum, Yılmaz kardeşlerin en çok hayranı Endonezya ve Malezya'da yer alıyor. Tabi ki Türk ve Koreli hayranlar çok ama, inanın onlar daha fazla. Hatta kızlar için açılmış, hayran gruplarının, tumblr hesaplarının, internet sitelerinin yüzde 80'i bu ülkelerden. 


Veee sonunda! İki kız kardeşi zaten çok seviyorduk, lakin bir de Türk-Kore melezi bir erkek çocuk görme isteğimiz yok diyemezdik. Sizi bilmem ama en azından benim öyleydi. Ve 12 Eylül günü Aleyna ve İlayda'nın gerçek twitter hesabından bir fotoğraf paylaşıldı. İlayda minnak bir bebeciği kucaklamış poz veriyordu. Önce fotoğrafı gördüğümde ihtimal vermemiştim açıkçası. Ardından yazıyı okuyunca anladım ki bu da kardeşlerden biri. Açıklamada "1 aylık Ardahan" gibi bir ifade yer alıyordu. (Adı Arda Han mı yoksa Ardahan mı tam bilmiyorum açıkçası.) Ben bu yazıyı görür görmez anlamıştım, ama anlamayıp soran hayranlara verdikleri cevapla da bunu teyit etmiş oldum. Evet minik Ardahan, Yılmaz ailesinin 3 numaralı bebişi olup, kızlarımızın da öz kardeşiydi. :D 


Aleyna ve İlayda Yılmaz'ın yer aldıklarından seçtiğim birkaç video...

2015 Kore Hükümeti Lisans Bursu

 

2015 yılı Kore Hükümeti Lisans Bursu’na öğrenci alımı aşağıdaki şekilde gerçekleşecektir. Başvuru belgelerinin 15 Ekim 2015 (Çarşamba) gününe kadar Kore Büyükelçiliği Kore Kültür Merkezi’ne bizzat ya da posta yoluyla ulaştırılması gerekmektedir. (Posta yolu ile gönderimlerde 15 Ekim 2014 (Çarşamba) saat 18:00’a kadar Kore Büyükelçiliği Kore Kültür Merkezi’ne ulaşmayan başvurular kabul edilmeyecektir)


1. Seçilecek Kişi Sayısı: 2 kişi


2. Seçim Planı:
- Duyuru: 15 Eylül (Pazartesi)
- Belge Teslim Süresi: 15 Ekim (Çarşamba)’e kadar
- Belge Aşamanın Sonuçlarının Açıklanması:  20 Ekim (Pazartesi)
- Mülakat: 23 Ekim (Perşembe)
* Mülakat Yeri : Ankara’da bulunan Kore Kültür Merkezi
- Mülakat Sonucunun Açıklaması: 27 Ekim (Perşembe)
* Tarihler değişebilir, değişiklik olması durumunda başvuran kişilere bilgi verilecektir.
* Sonuçlar telefon ya da e-mail yoluyla bildirilecektir.



3. Başvuru Şartları
- Türk vatandaşı (kendisi / ebeveynlerinden en az biri) olmalıdır.
* Ebeveynlerinden biri Kore Vatandaşıysa başvuru kabul edilmeyecek.
- 1 Mart 2015 tarihi ölçüt alınmak üzere 25 yaş altında olmalıdır (1990 yılı 1 Mart’tan sonra doğmuş olmalıdır).
- Kore’de uzun süre eğitim almak için bedensel ve ruhsal açıdan sağlıklı olması gerekmektedir.
* Yukarıdaki özelliklere sahip olan engelli kişiler de başvurabilir.
* Hamile veya hastalığı nedeniyle tedavi görmekte olan kişiler başvuramaz.
- 1 Mart 2015 tarihinde lise mezunu olmuş olması gerekir.
* Üniversite lisans diplomasına sahip olanlar başvuramaz.
* Lise diploması alınacağına ilişkin belgeler geçerli değildir.
- Mezun olduğu lisede bütün sınıfların not ortalaması (C.G.P.A.) 100 üzerinden 80 veya 80 üstü olmalı ya da başarı sıralamasında en iyi %20’lik dilim içinde yer almalıdır.
* C.G.P.A. 2.64/4.0, 2.80/4.3, 2.91/4.5, 3.23/5.0 üstü olmalıdır.
- Daha önce Kore’de lisans programına kaydı olmamalıdır.
* D-2 Vizesi ile Kore’ye gidenlerin başvuruları kabul edilmeyecektir. Seçimi kazananların daha önce bu vizeyi almış oldukları tespit edilirse bursları iptal edilecektir ve daha sonra tekrar Kore Hükümeti bursuna başvuru hakkı verilmeyecektir.
- Korece ya da İngilizce yetenek varsa ek puan alabilecektir.



4. Dikkat Edilmesi Gerekenler
- 1 adet orijinal başvuru belgesi teslim edilmelidir.
* Burs almaya hak kazanan kişinin başvuru belgesinin fotokopisini Kore Kültür Merkezi hazırlayacaktır.
- Bütün sayfalar A4 formu büyüklüğünde ve yazılar sayfaların yalnızca ön tarafında olacak şekilde teslim edilmelidir.
- Application guidelines dosyasında yazan tüm başvuru belgeleri teslim edilmelidir.


5. Belge Teslim Adresi: Kore Büyükelçiliği Kore Kültür Merkezi
                                        (Kore Kültür Merkezi, Paris Cd No: 74, Kavaklıdere, Çankaya/Ankara)
* Başvuru için teslim edilen belgeler geri iade edilmeyecektir.
* Sadece bursu almaya hak kazananların Türkçe belgelerini İngilizce’ye çevirip noter onayı alması gerekir.

6. Kore Hükümeti Bursu Programı Semineri
- Ankara : 27 Eylül Cumartesi 16:00, Kore Kültür Merkezi 3. Cü kat, Gösteri solonu
- İstanbul  : 2 Ekim Perşembe 17:30,  Taksim Innperra Hotel (Adresi: Siraselviler Caddesi, No.15, Taksim/ Telefon No: 0212 252 9600)


7. Danışma: Kore Kültür Merkezi, Seo Younguk (0312 468 30 50, younguk87@gmail.com)

5 Eylül 2014 Cuma

Juneok KIM'den ''Kore'de Medya'' Konulu Seminer


Yonhap İstanbul temsilcisi Sayın Juneok KIM, 27 Eylül'de İstanbul'da 'Kore'de Medya' konulu seminer verecektir. Kore Büyük Dostluk Derneği'nin organize ettiği seminere katılım ücretsizdir ve önceden isim yazdırmak gerekmemektedir. Seminerde Sayın KIM'e Kore medyası hakkında merak ettiğiniz soruları da yöneltebileceksiniz. Çevirilerini Sayın Buse HAŞLAMAN'ın yapacağı seminerin ev sahipliğini Sayın Dilek ÜNSAL yapacak.

Tarih: 27 Eylül, Cumartesi
Saat: 14.00-16.00
Yer: Lotus Dil Eğitim Merkezi
Adres: Ergenekon Mah. Papa Roncalli Sok. Kat: 3 Harbiye
(Harbiye otobüs durağından Taksim 'e doğru giderken sağda Aras Kargo var. Aras Kargo 'nun hemen yanındaki sokaktan giriliyor. İlk sağda ki sokaktan girdiğiniz anda hemen sağda)
İletişim: Dilek ÜNSAL
>>> dlkdeseo@gmail.com
>>> 0536 662 47 8

Seminar About "Media in Korea" by Juneok KIM in Istanbul (Organized by KGFA)

Lotus Eğitim Kurumları'nda Korece Dersleri!


12 Yıllık Çince eğitim tecrübesi ile Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı Lotus Eğitim Kurumları Korece eğitimlere başladı. Uzman Koreli ve Türklerden oluşan uzman öğretmen kadrosu ile kısa sürede Koreceye hakim olabileceksiniz.
Korece eğtiimleri süresince ücretsiz konuşma dersleri, seminer salonumuzda film günleri, K-POP etkinlikleri, kafemizde Kore yemekleri günleri , seminerler, Kore kültürüne ait sergiler ve daha bir çok etknlikte düzenlenecektir. Ayrıca Lotus Eğitim Kurumlarının da içinde bulunduğu grubun Turizm acentası olan Ligarba Turizm tarafından öğrencilerimiz için özel Kore Turları da düzenlenmektedir.
Eğitimlerde başarı gösteren öğrencilerimize Kore'den özel olarak getirdiğimiz hediyeler verilecektir.
Korece Kurslarımızın Kur sistemi aşağıda özet olarak verilmiştir.



SEVİYELER HAKKINDA GENEL BİLGİLER

Temel Seviye
Kur Sayısı: 2 Kur
Haftalık Ders Saati: 6 Ders
1 Kur toplam ders saati: 48 Ders
2 Kur ( Temel Seviye Kur Süresi): 96 Ders
Orta Seviye
Kur Sayısı: 2 Kur
Haftalık Ders Saati: 6 Ders
1 Kur toplam ders saati: 48 Ders
2 Kur ( Orta Seviye Kur Süresi): 96 Ders
İleri Seviye
Kur Sayısı: 1 Kur
Haftalık Ders Saati: 6 Ders
1 Kur toplam ders saati: 48 Ders 


Yeni Açılacak Gruplar

TEMEL SEVİYE


Temel Seviye 1. Kur

Hafta İçi
Kur Başlangıç Tarihi: 22 Eylül 2014 Pazartesi
Ders Günleri: Pazartesi , Perşembe
Ders Saatleri: 18:30-21:15 (3 Ders)
Hafta Sonu 
Kur Başlangıç Tarihi: 20 Eylül 2014
Ders Günleri: Cumartesi-Pazar
Ders Saatleri:10:00-12:45 (3 Ders)
Hafta Sonu (2.Seçenek)
Kur Başlangıç Tarihi: 21 Eylül 2014
Ders Günleri: Pazar
Ders Saatleri:10:00-13:45 (4 Ders)

Not:Bu kur sadece Pazar günleri ders yapılacağından 3 ay sürmektedir.

Temel Seviye 2. Kur
Hafta Sonu (1.Seçenek)
Kur Başlangıç Tarihi: 20 Eylül 2014
Ders Günleri: Cumartesi-Pazar
Ders Saatleri:13:00-15:45 (3 Ders)

ORTA SEVİYE

Orta Seviye 1.Kur 
Hafta İçi
Kur Başlangıç Tarihi: 22 Eylül 2014 Pazartesi
Ders Günleri: Salı - Cuma
Ders Saatleri: 18:30-21:00 (3 Ders)

Hafta Sonu 
Kur Başlangıç Tarihi: ? Eylül 2014
Ders Günleri: Cumartesi-Pazar
Ders Saatleri:16:00 - 18:45 (3 Ders)

İLERİ SEVİYE

Hafta Sonu 
Kur Başlangıç Tarihi: 27 Eylül 2014
Ders Günleri: Cumartesi-Pazar
Ders Saatleri:13:00-15:45 (3 Ders)
 
 

4 Eylül 2014 Perşembe

Çağatay Ulusoy ve Seoul Uluslararası Drama Ödülleri 2014


Bu haberimiz güncel, o yüzden heyecan yapabilirsiniz. :D Kenan İmirzalıoğlu'nun yolundan giden bir başka oyuncumuz, Çağatay Ulusoy! Bugün gerçekleştirilen Seoul International Drama Awards'da Çağatay Ulusoy'un oynadığı Medcezir dizisi ödül aldı.

(Çağatay Ulusoy'un official facebook fan sayfasından. Kırmızı halıda senarist Ece Yörenç ile.) 

Çağatay Ulusoy, tıpkı Kenan İmirzalıoğlu gibi En İyi Erkek Oyuncu dalında da adaydı, ancak sadece Özel Ödül dalında Medcezir dizisi ödül aldı. Ödül törenine dizinin senaristi Ece Yörenç ile birlikte katıldılar.

(Çağatay Ulusoy'un official facebook fan sayfasından. Kore'den bir selfie.)

Ödül töreni sırasında yaptıkları konuşmalarda not aldıkları aralara serpiştirilen Korece cümleleri duymak çok hoş oldu açıkçası. Çağatay'ın dil konudunda çok da iyi olmaması beni rahatsız etmiş olsa da, senaristin konuşmasının uzunluğu beni tatmin etti. :D


Kırmızı halıda o kadar çok fotoğraf çekildi, ama haber sitelerini talan etmeme rağmen bir tane bile bulamadım, hacı dünya yakışıklısı adam yolladık oraya insan şifa niyetine bir fotoğraf koyar. Türk ekibini sadece toplu fotoğraflarda sol köşede görebiliyoruz. Üç farklı haber sitesinde aynı pozu koymuşlar o kadar.

(Çağatay Ulusoy'un official facebook fan sayfasından. Çağatay Ulusoy Seul sokaklarında gezerken.)

Yine tahmin ettiğimiz gibi sanıyorum ki Çağatay'a  Enes Kaya tercümanlık yaptı. Enes Kaya'nın paylaştığı fotoğrafı da ben kanıt olarak kabul ettim bile. :D


VİDEOLAR!


Ödül aldığı video telife takılmış youtubeda. O yüzden yayınlanır yayınlanmaz paylaşacağım! :)

Kenan İmirzalıoğlu ve Seoul Uluslararası Drama Ödülleri 2012

 

Malum Çağatay Ulusoy, Seoul Uluslararası Drama Ödülleri 2014'te ödül aldı. Onu anlatmadan önce onun ödül sunbaesi Kenan İmirzalıoğlu'nu anlatmak haksızlık olurdu. Başlığı da yeni bir haber olmadığı için özellikle "Kenan Kore'de Ödül Aldı!" gibi bir şey seçmedim canlar. :)


Evet... 2012 yılında Seoul International Drama Awards'da Özel Ödüller dalında Ezel dizisi ödül almıştı. Remembering- Fist (Filipinler) ve The Bomber (Ukrayna) isimli iki diğer yabancı diziyle birlikte... Ödülü Kenan İmirzalıoğlu ve dizinin yapımcısı beraber aldılar. 

(Koreli bir haber sitesinde bulduğum haber fotoğrafı.)

Ayrıca Kenan İmirzalıoğlu da En İyi Erkek Oyuncu dalında, Beren Saat de Fatmagül'ün Suçu Ne? dizisiyle En İyi Kadın Oyuncu dalında adaymış, lakin ikisine de ona ödül almak nasip olmadı.Yine de Kenan'ın Kore'ye gitmesi, ödül töreninde görünmesi bile bizim için büyük bir sevinçken, dizisinin ödül alması bile hayli hayli yetmişti. 

 (Kenan İmirzalıoğlu Sağ Köşede.)

Kelimenin tam anlamıyla tüm haşmetiyle sahneye çıktığından hangimizin göğsü kabarmadı ki. Sahnedeki en uzun, en boylu poslu adamdı. :D Hatta sıra Türk ekibinin ödülünü vermeye gelince, spiker adam bile "Yakışıklıymış." demişti. Kenan'ın "kamsahamnida"sının yeri de bizde ayrıdır tabi ki. Koreli kızların da Kenan hakkında topic açtıklarını, yorumlarda çok yakışıklı olduğu, boyunun uzun olduğu gibi yorumlar gördüm. 


Bir de videoda da görürsünüz zaten, Kenan İmirzalıoğlu'nun tercümanlığını Enes Kaya yapmıştı. İkisinin çektiği selfie çok şeker değil mi yahu! ^^

3 Eylül 2014 Çarşamba

Kore Drama Eşyaları #1

Bu konuya bu sıralar kafayı takmış bulunuyorum. Aslında biliyorum hepsi ticari amaçlar için oluşturulmuş metalar, lakin onlara yükledikleri değerler sonunda diziyi izledikten sonra bizim de değerlerimiz haline geliyor. Bu eşyalardan özellikle kolyeler benim çok ilgimi cezbediyor. Ben de Koreye giden bir arkadaşıma bir liste hazırladım bunlardan hangilerini buluyorsan al dedim. Bu liste genellikle kolyelerden oluşuyor. O listeye şöyle bir bakarken aklıma geldi madem listesini çıkardım neden yazmıyorum ben bunları. Tek konuda toplamak yerine bir kaç konuya bölmek istedim. Hani olur ya belki sonra daha fazlası aklıma gelir diye...

1) Boys Over Flowers Kolyesi

O efsane dizideki Go Jun Pyo'nun Geum Jan Di'ye verdiği kolyeye herkes imrenmiştir eminim ki. Dışını bir yıldızın sardığı bir ay kolyesiydi. Tabi ki bu özel kolye de malum çiftimizi temsil ediyordu.

___

2) You Are Beautiful Kolyesi

Dizide Tae Kyeong'un ben senin tek yıldızınım diyerekten Minam'a, daha doğrusu Min Yeo'ya verdiği yine yıldız tasarımlı kolye vardı. Bu da kaçınılmaz olarak bizim de hayallerimizi süsleyen bir kolye haline geldi.

___
3) Dream High 1-2 Kolyesi

Ben serinin ikincisini izlemedim. Lakin takının birincisiyle aynı önemi taşıdığını bilmekteyim. En başarılı öğrenciye verilen K kolyesini çok fazla anlatmama gerek yoktur diye düşünüyorum.


4) 49 Days Kolyesi

O kızcağızın üç damla yaş toplayacam diye 20 bölüm nasıl didindiğini görüp görüp fenalıklar geçirdiniz biliyorum. O kadar çabadan sonra üç damlanın içerisinde belirdiği kolyenin de sizin için değeri epey bir arttı doğal olarak.

5) Master's Sun Kolyesi

Ben hayatımda hiç bir dizi takısını böylesine istediğimi hatırlamıyorum. Daha sonra bir internet sitesinden sipariş etmiştim, ama siparişlerim gelmedi. Böyle olunca daha bir istedim. Sahibinin güneşine verdiği güneş temsili kolyesi için hala bile yanıp tutuşmaktayım. :D


İstanbul K-Lover Dream Festival 2014'ün Ayrıntıları Açıklandı!


Tarih: 
 20 Eylül (Cumartesi) 14:00-18:00

Yer:  
İstanbul Üniversitesi Prof. Dr. Cemil Bilsel Konferans Salonu

Düzenleyen:  
Kore Cumhuriyeti İstanbul Başkonsolosluğu, Organizasyon Komitesi

Program: 
 K-POP Konseri, Kore dizi tanıtım video gösterisi, K-pop Konseri, Kore’de eğitim ve seyahat sunumu, Kore fotoğraf sergisi
 
Program Taslağı

Açılış Töreni ve Açılış Konuşması
Saat: 14:00-14:20 (Konferans Salonu)
Özel Konuğu: aloo

K-POP Video Gösterisi
Saat: 14:20-14:50
K-Pop Turkey, Beast Turkey

Kore Dizi Tanıtım ve Video Gösterisi
Saat: 14:50-15:20
Minoz Turkey

Kore’de Eğitim ve Seyahat Sunumu
Saat: 15:20-16:00   
KTO

Mola
Saat: 16:00-16:20 
Kokteyl

K- POP Konser (Şarkı ve dans)
Saat:
16:20-17:20
Toplam 10 takım

Çekiliş
Saat: 17:20-17:30
Hallyu ürünler ve Kore biletleri

Kapanış Konseri
Saat: 17:30-18:00
 
Türk Halk dansı gösterisi ve K-pop
Kore Fotoğraf Sergisi ve Tanıtım
Salonun Girişi
KTO

K-Pop Dünyası Yasta!


İdoller ölmez diye düşünen milyonlarca K-Pop hayranı, dün gece ilk kez bir idolün ölüm haberini aldılar... EunB...

Dün gece son dakika haberiyle herkes yıkıldı, kimse bu duruma inanmak istemedi. Dün gece gelen habere göre Ladies Code grubu, feci bir trafik kazası geçirmiş. Kazada şoför ve Ladies Code üyesi daha 22 yaşındaki EunB hayatını kaybetmiş. Ben hayatımda bir kere Ladies Code dinlememiş, üyelerini sokakta görsem tanımayacak biriyim. Lakin içinde insan sevgisi olan her birey gibi ben de çok üzüldüm, hatta bu haberden sonra sarsıldım bile denilebilir.

Incheon'da bir hastanede olan kazadan sağ kurtulan üyelerin de durumu çok iyi değilmiş. Özellikle Rise ve Sojung'un durumunun oldukça kritik olduğu söyleniyor. Rise kafasına bir darbe aldığı için kafasından kötü bir yara oluşmuş. Ayrıca bugün, 4 gün sonra comeback yapacak grubun üyelerinden Sojung'un doğum günüymüş, çok üzücü bir durum. Üyelerden Zuni ve Ashley arabada değillermiş, diğer yaralılar stilistleri falanmış.

Sizi bilmem ama bu durum bana unuttuğum bir şeyi öğretti, "İdoller de ölebiliyor." Düşündüm de hiç tanımadığım bir idole böylesine üzüldüysem favori idollerimi düşünmek bile istemiyorum. Bu durum belki de K-Pop tarihinde gördüğümüz ilk idol vefatı... Tabi ki her ölüm, kalanlar için acıdır. Ama, beklenmedik olması ve kızın daha çok genç olması, ölümden sonraki acının daha bir ızdıraplı olmasına neden oldu. Allah üyelere, hayranlara ve özellikle ailesine sabır versin! :/

1 Eylül 2014 Pazartesi

TOP 10 K-Pop Listesi / Ağustos 2014


Selam millet! Ağustos ayı için olan listemdeki şarkıları farklı bir şekilde belirlemek istedim. Baktım ki hep en bilindik şarkıları tavsiye ediyorum, bu durum beni biraz rahatsız etti. Ben de açtım geniş kpop arşivimi, media playerı da aldım karışık çal moduna. Çıkan ilk 10 şarkıyı da sizlere tanıtmayı bir borç bildim. Bu liste diğer listelerden biraz farklı oluştu. Dinlediğim çok çok eski şarkılar falan da girdi listeye. Yani ciddi anlamda size tanıtacak şarkılar var bu listede. İyi dinlemeler! :)

1) Joy D - 9 to 5
Türk şarkılarda yeniye nazaran hep eski, 80ler 90lar şarkılarını tercih etmişimdir. Sanırım bu zevkim aynen Kore müziği için de geçerli. Bu şarkıyı 2009 yılındaki bir varyeti showda dinlemiştim ilk. Uzun bir süre kimindir bu şarkı diye hep arayıştaydım. Ama sonunda yıllar sonra Star King'a bir adam katıldı. Adam vücut geliştirmeciydi esasen. Ama sonra adamla konuşurlarken ortaya çıktı ki bu şarkıda solistle düet yapıp rap yapan adammış. Müzik piyasasında tutunamayınca başka yollara vurmuş kendini. Neyse o programda şarkının adını öğrendim ve yıllarca süren arayışım bitti. Şarkı 1999 yılı çıkışlıymış. ^^ O gün bu gündür arada açarım bu şarkıyı ki, bulamadığım zamanların acısını çıkarayım diye. :D

2) Beast - Though I Call
Beast'i gerçek anlamda Music Bank İstanbul'dan sonra dinlemeye başladım ben aslında. Bu da dinlediğim teker teker şarkılar arasında beğendiklerimden biriydi. Adını bilmem aslında, ama mp3te çalarken Beast'in söylediğini anlarım, çok da severek sonuna kadar dinlerim. Ki sonuna kadar dinleyebilmek benim için önemli bir kriterdir. :)) Klibi olmadığından sadece şarkı kısmını eklemek durumundayım.

3) Super Junior - U
Super Junior'ın 13 üyeyle hep beraber oldukları o güzel günlerden... Ahh ahh! Klibini izlerken ufaktan bir zaman tüneline girmiş hissi veriyor insana. Heechul'ün saçlar uzun, diğerlerinin saçlar apaçi, Hangeng ve Kibum var falan... Müzik listemde ilk sırada olması dolayısıyla mp3ü açar açmaz karşıma ilk çıkan şarkıdır. Bu nedenledir ki değiştirmeye üşendiğim zamanlar dahil, çok sık dinledim bu şarkıyı. Bu demek değil ki şarkıyı sevmiyorum, aksine hiç sıkılmam.

4) Shinhwa - Wild Eyes
Yeni dönem Shinhwa'yı Venüs şarkılarıyla tanımıştım. Ama o kadarcıktı. Daha sonra Shinhwa Broadcast sayesinde en sevdiğim üçüncü gruba yükselmeyi başardılar. Bu şarkıyı da o programdaki bir oyun sırasında Shinhwa'nın şarkılarını çalarlarken duyup indirmiştim. Aslında tüm albümlerini indirdim, lakin orada çalan o şarkıya özel bir muamele yaptım. Shinhwa şimdi de taş lakin, o zamanlar ayrı körpe körpe taşlarmış. :D

5) Girls Generation - Oh!
Bu grup çok hassas bir grup. Yanlış anlamayın ama bugüne kadar SNSD hakkında ne desem Soneler başka tarafa çekip tartışma çıkarmaya çalıştığından artık SNSD hakkında arkadaş ortamı dışında en ufak bir yorumdan kaçınıyorum. Ben kendilerini karakter olarak çok da sevmem, lakin bu durum şarkılarını da sevmeme engel değil tabi ki. Şarkıları güzeldir, eğlendirir, coşturur. Bu da o coşmalık şarkılardan biri. :)

6) FT Island - After Love
Sevdiğim bir ton FT Island şarkılarından biri. Hiçbir şarkılarını ayıramam, hepsi benim bebeklerim. :D Bu şarkı da onların melankolik şarkılarından biridir. Hatta benim bir dönemki aşk acısı çekme şarkımdır. FT Island tarihinin eski şarkılarından sayılabilir. Malum o zamanlar Oh Won Bin isimli benim en sevdiğim üye vardı. Sonra onun yerine yeni maknae Song Seung Hyun geldi. Ben bir dönem kabullenemedim bu durumu. Lakin yeni maknae de oldukça başarılı oldu. Bu şarkı bir de geçen seneki İstanbul'daki K-Pop yarışmasının kazananı Maria'nın da söylediği şarkıdır. Ben de ezbere bilirim bu şarkıyı. :D

7) Youngjee - It's Nothing
Bu şarkıyı belki blogumu takip ediyorsanız, Koreli Ünlülerin Türk Benzerleri! konusunda dinlemiş olabilirsiniz. Bana hep güç veren deyim yerindeyse delikanlı bir şarkıdır. Hiçbir şey senden önemli değil, aşk falan faso fiso diyor kısaca şarkıda. Çok tanınmayan lakin sesi çok güçlü bir hatundur.

8) B.B (비비) - From Heaven to Ground, From Star to Ground
Bu şarkıyı da Joy D - 9 to 5 şarkısındaki gibi aynı programda duymuştum. Ama bunu bulmam daha kolay olmuştu tabi ki. Ama bu diğer şarkıdan daha eski, 1997 yılı olması lazım. :) İki tane sesleri aslında çok da iyi olmayan kızcağızın eğlenceli bir şarkısıdır, hatta bir miktar da şirin bile denilebilir. Klipteki tiplere bakarsanız kızlardaki apaçiliği de görebilirsiniz. Çok kötüledim gibi geldi, lakin ben cidden severim bu şarkıyı. ^^

9) Jang Woo Hyuk - Flip Reverse
Şarkının aslı aslında Blazin Squad isimli İngiliz bir gruba ait. Hani bizde de vardır bu, şarkının Kore'de ve dünyada çok sevilmesi ve inanılmaz popüler olması sonucunda H.O.T.'nin bir üyesi olan ama ayrıldıktan sonra solo kariyerine devam eden Jang Woo Hyuk abimiz bir de Kore versiyonuna çevirip söylemiş. Çok da sevilmiş. Bu da benim yıllarca arayıp sonra bulduğum şarkı vakalarımdan biridir. Çok var bende böyle şarkılar. :D 2007 yılında olması lazım, Kore ve Türk kardeşliği ile ilgili bir videoda duymuştum önce sonra başka bir yerde daha duyup takıntı haline getirmiştim. Yıllar sonra tesadüfen karşıma çıktığında kayıp çocuğunu bulan anne kıvamındaydım. :)))


10) Park Ji Yoon - I am a Man
En eski JYP sanatçılarından biridir abla. Hatta klipleri bile zaman zaman JYP'nin kendi kliplerini anımsatır. Genellikle kliplerinde abzürtlükle bezenmiş imgeler yer alır, ne yapıyor yahu bu hatun sorusunu sormanıza bile neden olabilir. Benim gibi sürrealist birinin böylesine sürrealist bir sanatçıyı sevmemesi gibi bir durum olamaz tahmin edersiniz ki. Bu şarkı da ufaktan isyankar, hafiften erkek düşmanı, azcık da JYP havasındaki şarkılarından biridir. Klip desen anlattığım tüm kriterleri içeren bir kliptir. İzlerseniz eğer anlayacaksınız, nasıl değişik bir tarzı olduğunu.