7 Şubat 2016 Pazar

2016 Seolnal: Maymun Yılı!

 
Her sene Seolnal'i anlatmak olmaz diye düşünüyorum. Ama şimdi Koreliler için bu kadar önemli bir tarihi hatırlatmak da olmaz diyerek minnak bir yazı yazayım bari dedim. Geçen seneki yazımda bahsetmiştim. Lunar takvimine göre her sene bir hayvan ile anılıyor. Geçen sene At yılı idi, bu sene ise Maymun yılına giriyoruz.
Daha önceki yazılarımın linklerini hemen buraya iliştireyim. Ekstra sorularınız falan varsa her türlü beklerim efenim!


Seolnal'de neler yenir, ne giyilir, neler yapılır ya da nasıl eğlenilir gibi sorularınız varsa hemen bu linkteki yazımı okuyabilirsiniz.
Neymiş bu 12 hayvanlı takvim, seneye hangi hayvan olacak şimdi ya da hangi hayvan yılında doğdum acep derseniz de bu yazımı öneririm. :)

새해 복 많이 받으세요!

6 Şubat 2016 Cumartesi

Pokemon ve İbrahim Tatlıses

 
Başlığı görüp yeterince afalladığınızı varsayıyorum. Daha içi boş bir yazı yok muydu bacım da diyebilirsiniz. Ama bu paylaşımı yapmasaydım içimde ukde kalırdı yemin ediyorum. Çünkü tam bir pokemon hayranı bir birey olarak pokemon konusu açıldığında sık sık anlattığım, fotoğraflarını herkese gösterdiğim bir anekdottur.



Artık İllüminatinin bir oyunu olarak sübliminal mesaj vererek bizleri birer İbrahim Tatlıses dinleyicisi mi yapmak istiyorlar ya da Japon yapımcılar tam bir İbrahim Tatlıses hayranı mı onu bilemeyeceğim. Ama capslerdeki adamların birebir İbrahim Tatlıses'in karikatürize edilmiş hali olduğunu düşünüyorum. :D

Bu da bonus!

4 Şubat 2016 Perşembe

Kore'nin Ulusal Çiçeği: Ağaçhatmi!

Hep aklımın bir köşesinde olan bu yazıyı sonunda gerçekleştirmenin kıvancını yaşamaktayım. Güney Kore'nin ulusal bir çiçeğinin oluşu başlı başına dikkatimi çekicek bir şeyken çiçeğin de ağaçhatmi olduğunu öğrenmem daha çok şaşırtmıştı beni. Çünkü ben bu çiçeği kendimi bildiğim bileli bahçemizde görürdüm. Hatta yabani çiçek olma dolayısıyla gözümde değer bile görmezdi pek. Ama neden ulusal çiçek seçildiğini öğrendikten sonra saygı duymaya başladım bu çiçeğe. 


Şöyle ki bu çiçeğimiz oldukça dayanıklı, her türlü zorluğa karşı her yerde yetişip serpilebilen, hatta kesilip köklerinden koparılsa bile diğer çiçeklere oranlara daha uzun süreyle solmayan bir çiçektir. Bu özelliği ise savaşlarla, açlıkla, fakirlikle uğraşan, ama o güçlükler arasından çıkıp ülkelerini yükseklere taşıyan Kore halkını temsil ediyormuş. Bu yönüyle bence Kore halkının en büyük erdemini böylece sembolleştirmiş oldular. Ben bu çiçeğin adına ilk olarak bir oyun tekerlemesinde rastlamıştım. "무궁화꽃이 피었습니다." (Mugunghwa ggoçi piossımnida.), yani "Ağaçhatmi Çiçeği Çiçek Açtı." şeklinde bir çevirisi var. Hani bizim ebe tura bir iki üç oyunumuzun aynısını Koreliler bu tekerlemeyle oynuyorlar.  Ulusal marşlarında da bu çiçekle ilgili bir kısım yer almaktadır.
"Üç binli boyunca muhteşem ırmaklar, ağaçhatmilerle dolu dağlar;
Büyük Kore Halkı, Büyük Kore Ülküsüne sadık kal."
 

"Ağaçhatmi (Hibiscus syriacus), ebegümecigiller (Malvaceae) familyasından, çiçek açan, ve Asya'nın büyük bir kısmında yetişen ve boyu 2–4 m.'ye erişen vazo şeklinde çalı türü bir bitkidir.
Çok dayanıklı olan bu bitki kesilip vazoya konduğunda diğer bitkilerden daha uzun süre dayanabilir. Yazları sıcak olan bölgelerde çekici beyaz, pembe, kırmızı, lavanta rengi ya da mor çiçekleri için yetiştirilir. Bu çiçekler yenilebilir.
Ağaçhatmi, Güney Kore'nin ulusal çiçeğidir. Ulusal amblemlerde görülmesinin yanı sıra Güney Kore Ulusal Marşı'nda da çiçekten söz edilir. Korece adı olan mugunghwa (Hangul: 무궁화; Hanja: 無窮花) ölümsüzlük anlamına gelen mugung sözcüğünden gelir. Çiçeğin sembolük anlamı bu addan kaynaklanmıştır.
Ağaçhatmi 'Diana', 'Lady Stanley', 'Ardens', 'Lucy', ve 'Blushing Bride' gibi çeşitli kültivarlarıyla oldukça popüler bir süs çalısıdır." (Alıntıdır!)


( Not: Fotoğraflar şahsıma aittir.)

2 Şubat 2016 Salı

Reply 1997 - 응답하라 1997 (2012)


 Ufaktan dizi anlatımlarına da döndüğüme göre bir efsaneyle başlamak istedim. Evet efsane! Artık seri haline gelmiş bu muhteşem dizinin ilk parçasıdır Reply 1997. Daha sonra 1994'ü ve son olarak da 1988 ile seyircilerle buluştu. İlk ikisini izledim, sonuncusuna henüz başlamadım gerçi ama ilk olması dolayısıyla bence 1997 serideki en iyi dizidir. Bu dizi idollerin de kusursuz oyunculuk yapabileceğini göstermiştir bizlere. A Pink Eunji'yi ilk sırada söylemeliyiz bence. Kızdan yetenek akıyor bildiğin. Sesi çok güzel onu geçtim ama bence oyunculuk için doğmuş. Sonra İnfinite Hoya var tabi ki. Eunji kadar tatmin edici olmasa da yine de bence gayet iyiydi. Bir şarkıcımız daha var elbette ki, Seo In Guk! Önceleri ne biçim tipi var bu çocuğun dedim dedim, sonra oldum mu müptelası bu yavrucağın. En eski idollerimizden Jiwon'un da bu dizide liseli bebeyi canlandırması da gözümüze hiç garip gelmedi doğrusu. Sanki hiç yaşlanmamış gibi. Anne baba rolleri bence diğer dizilerdeki gibi formalite aile değil de ayrı bir komedi unsuru oluşları çok güzeldi. Arşivimde artık eskisi kadar çok diziyi tutmuyorum, daha çok film biriktiriyorum. Ama bu diziyi asla silmem diye düşünüyorum. Bu dizi için söylenecek bir şey varsa o da azıcık Korece biliyorsanız artık Busan şivesiyle konuşmaya hazırlıklı olun. Diziyi izlerken ister istemez şive yapıyorsunuz, durduramıyorsunuz kendinizi. :D


Adı: Reply 1997 / Answer Me 1997
 Yönetmen: Shin Won Ho
Yazar: Lee Woo Jung
Türü: Romantik, Komedi, Gençlik
Bölüm Sayısı: 16
Vizyon Tarihi: 24 Temmuz 2012
Şirket: tvN




Yıllar sonra işini gücünü kazanmış lise arkadaşları bir yemekte toplanmışlardır. Ancak kim kimin kocası, kim kimle evleniyor, kim kimden hamile belli değildir. Tüm bunları öğrenmek için de her bölümün başında yemekten bir sahne gösterip bu sırrın bölümün devamında nasıl çözüldüğünü görmekteyiz. Olay örgüsü öyle güzel işlenmiş ki la acaba öteki herifle mi evlendi, ama bak onun şeysi gibi geldi bana gibi varsayımlarda bulunuyorsunuz devamlı.


Dizimiz aslında esas kızımızın etrafında dönüyor gibi görünse de bir çok alt hikaye de dizimizi süslemiş. Esas kızımız Busan'da yaşayan deli dolu, biraz çatlak, o dönemlerin ünlü grubu H.O.T'nin çılgın derecesinde hayranı olan aklı havada bir kızdır. Kızımızın aile dostlarının oğulları da ailesi öldükten sonra kendi oğulları gibi olmuştur. Abisiyle yaşamasına rağmen sık sık kızımızın evine ziyarete geliyordur. Sadece o da değil tüm grup beraber takılırlar.


Tüm grup demişken bu liseli arkadaş grubumuzun diğer üyelerini de tanıtayım. Öncelikle kızımızın en yakın arkadaşı yine fanatik bir H.O.T hayranı, zaman zaman şirin olduğunu düşündüğüm, bazen de fazla saf olan bir kızımız mevcut. Bir adet de sessiz ama cool bir oğlumuz mevcut, bu rolü Hoya canlandırmaktadır. Sessiz olmasına karşın büyük bir sırrı da saklamayı başarmıştır. İzleyenler anlayacaktır neyden bahsettiğimi. Bir de grubun şapşal üyesi bir oğlumuz mevcut. Grubun tüm salaklıkları bu çocuğun başının altından çıkıyor da diyebiliriz. Son olarak da Seul'den Busan'a yeni transfer olmuş öğrencisidir. Ayıplı video koleksiyonu olmasına karşın kızlarla bırak konuşmayı gözlerine bile bakamaz.


Grubumuzun yanında diğer sınıf arkadaşlarını da zaman zaman izleyebiliyoruz. Ayrıca esas oğlumuzun abisi dedik ya hani. Abimiz, çocukların lisesinde öğretmenlik yapmaktadır. İşte o abi de aslında diğer bir esas oğlumuz diyebiliriz. Çünkü iki erkek kardeşin esas kızımızı elde etmek için uğraştığını da izleyeceksiniz. Bir de dizide sık sık ünlüleri konuk oyuncu olarak görüp neşeleniyoruz aralarda. 90'lı yılların Kore'sini izlemek çok keyif vermişti bana. Az buçuk bizim 90'larımıza da benziyor aslında, o yönüyle daha bir nostaljik dakikalar yaşatıyor insana. Mesela sanal bebekler, eski bilgisayarlar, eski kıyafetler ve saç modelleriyle ben bile duygulandım kimi zaman.

1 Şubat 2016 Pazartesi

TOP 10 K-Pop Listesi / Ocak 2016


1) Uhm Jung Hwa - Betrayed of Rose
Geçen yazdan beri Kpop listesi yapmamışım. Shame on me! diyorum kendime. Aklıma ilk gelen şarkılarla yaptım bu seferki listeyi. Ne bir tema, ne tek duyguyla seçilmiş şarkılar değildir. Hatta bir çoğu birbirinden oldukça bağımsız şarkılardır. Sıralama da karışıktır. Aman ilk sırada bu şarkı var en iyisi buymuş demeyin.
Return of Superman izleyicileri zaten bu kadını minnoş Jion'un halası olarak tanıyordur. Ama ben Jion'u Uhm Jung Hwa'nın yeğeni olarak tanımıştım. Ki çok severim ben bu kadını. Bu aralar çok sık dinlediğim bir şarkı olması dolayısıyla da aklıma ilk düşen şarkıdır. 97 yılı çıkışlı bir şarkı olması sebebiyle belki de bir kısmınızın doğmamış bile olabileceği günlerde olduğunu düşünüyorum. Vardır belki 97 yılından sonra doğan takipçilerim.

2) TVXQ - Mirotic
TVXQ'ün dağılmadığı günlerden bir şarkı paylaşarak Cassiopeia'ları duygulandırmış olabilirim. Ve her seferinde söylerim K-Pop'un ilk dönemleri kesinlikle daha kaliteli ve daha samimiydi. En eski gruplar şimdilerde bir bir yeniden birleşmeye başlayıp yıllar sonra çıkış yaptılar. Darısı bu canların başına. Şarkıya gelirsek kışkırtıcı bir şarkıdır bir bakıma. Bir dönem varyetilerinin vazgeçilmez şarkısı olmuştur.

3) 2NE1 - I Don't Care
Şu sıralar 2NE1 kafasındayım hatrı sayılır şekilde. Hani şu güçlü, intikamcı, atara atar gidere gider tarzları ruh halimi yansıtmakta. 2NE1'ın ilk dinlediğim şarkıları buydu yanlış hatırlamıyorsam. Keşke bu şarkının klibindeki gibi zamanı durdurup sevmediklerimizin ağzına kürekle vurup kaçabilsek. :D

4) U Kiss - Shut Up!
Evli iki üyesi bulunan ilk grup oldu U Kiss. Ben eski üyelere de üye gözüyle baktığım için gruptan kim çıktı kim var tam bilmem panpalar. O yüzden ikisinden birisi çıkmışsa ses etmeyin he deyin geçin. :D Neyse işte önce miniminnak Dongho beni everin diye çıktı ortaya. Ya dedik senin yaşın kaç başın kaç, daha dün totonu bezliyorduk falan. Yok dinlemedi güzel karısıyla dünya evine girdi. Sonra da instagramdan bir itirafla öğrendik ki Eli bir yıldır evliymiş bir de karısı hamileymiş. Haydaaaa! Eli benim gruptaki biasımdı, o yüzden ufak bir ayyy ettim ama çabuk geçti. Normalde idollerin Korece yazdıklarını okumam instagramda, üşenirim. Ama baktım epey uzun yazmış, dedim açılın ben doktorum olayı el koydum. Okuduğuma önce inanamadım, acaba dedim çeviri hatası mı yapıyorum. Ama olayın gerçekliği çok geçmeden açıklandı. İki gencimize de mutluluklar dileyip bu harika şarkı için kendilerine teşekkür ediyoruz! ^^

5) 2PM - I'm Sorry
Hani böyle bir ritim vardır aklında bir şarkıya dair. Birine anlatmaya çalışırsın ismini öğrenmek için. Bak bak dinle nınıınnnıııııığğğnnnn diye mırıldanırsın yine de anlamaz ya. Ben bu şarkı için çok kez yaşadım o hissi. Lan ne biçim şarkıymış her seferinde adını unutuyorum şarkıyı dinlemek istediğimde. :D  Klibi yok bu şarkının esasen, ama olsaydı eğer 2PM'i şöyle seksili bir koreografide görmek isterdim bu şarkıda.

6) Norazo - Superman
Norazo, yaklaşık 10 yıldır aktif olan iki kişili bir müzik grubudur. Dinlediğim bir iki şarkılarında en sevdiğim budur. Çok öyle aman müziği kaliteli, yok sesler şahane ayaklarına yatmayacağım, sırf eğlenceli olduğu için dinliyorum bu şarkıyı ben.


7) Mighty Mouth & Soya - Tok Tok
Yine bir eğlenceli şarkı daha. Mighty Mouth da iki kişi bir grup. Daha çok bir rap grubudur. Bir kaç skandal dolayısıyla hatırlıyorum nedense ben kendilerini. Şu günlerdeki popülerliğinin derecelerini bilmiyorum açıkçası. Ama açıkça söylemek gerekirse benim çok da ısınamadığım bir gruptur. Bu şarkılarını da yaz günlerinde dinlemenizi öneririm, sanki yaz şarkısı gibi geliyor bana hep.

8) Park Hyun Bin - Just Trust Me
Trot şarkıları ne denli sevdiğimi bilen biliyordur artık. Bu şarkı da artık trot dünyasının kült şarkılarından biri durumuna gelmiştir. Sanki ufaktan bir dizi müziği havası vardır şarkıda. Bir çok dizide de bu şarkıya ya da oppana bir kere güven şeklinde atıfta bulunulduğuna rastlamışsınızdır kesinlikle.

9) Kim Dong Hee - When Breaking Up in Silence
En sevdiğim Korece şarkıyı söyleyen şarkıcının bir başka şarkısıdır. K-Pop hayranları çok bilmez. Ama ben akşam sabah dinlerim bu şarkıyı. Korece bilmeseniz bile ağlatabilir bu şarkı sizi, olamaz böyle etkileyici bir ses hacı ya. Hani şu listeyi sıralamalı yapsaydım belki de bir numaram bu olurdu.

10) Clover - A Guy Who I Know
Son olarak da kop kop bir şarkıyla listeyi bitireyim dedim. Keyfiniz bozuksa bir kez yüksek seste açıp kendinizi kaybedebilirsiniz, öneriyorum. Clover dediğimiz de üç kişilik bir gruptur. Normalde tek tek ayrı aktif olan şarkıcılardır. Lakin birlikte bir kaç çıkış yapmışlardır. Bence enerjileri birbirleriyle çok uyumlu, daha çok albümünü görmek isterim bu grubun.

31 Ocak 2016 Pazar

Bubz'ın Türkiye Serüveni!

Hep duyuru hep duyuru ne biçim blogun var abla senin diyenler için biraz sabır rica ediyorum canlar. Yavaş adım eski verimli blog günlerime dönmeye çalışıyorum. Ama bunun için önce bir süre uzak kaldığım Kore'nin dizi, film vs. kısmını kapatayım dedim. Bugün ne yazayım derken de aslında bekleyen çok yazım, yarım kalan çok konum olmasına karşın gönlüm bu konudan yana kullandı oyunu. Çok hoş bir haberdi benim için.
Bir çoğunuz da takip ediyordur zaten kendisini. Bubz! Çok fazla video blog tanıtmadım, ama ona rağmen ilk tanıttığım video blog kendisine aitti. (Bubzbeauty / Video Blog Tanıtımı #1) Blogunu tanıttığımda kızımız yeni evliydi, şimdi ise Isaac adında minnoş bir oğluyla takipçiye takipçi demiyor. Artık günlük yaşam videolarına daha bir ağırlık veriyor.


İstanbul'a gelme hikayelerini de 10 Ekim 2015 tarihinde instagramda paylaştıkları bir fotoğrafla öğrendim. Fotoğrafın uçakta çekildiği belliydi ve hemen altına da #istanbulherewecome etiketini eklemişti. Kalbim ufaktan bir teklemedi desem yalan olur. Yalnız kocasıyla birlikte gelmiş, bebişi ninesinde bırakmışlar.  Bu hoş sürprizi Türk Hava Yolları'na borçluyuz. Türk Hava Yolları, dünyanın her yerinden dünyaca ünlü bloggerları tutmuş Türkiye'ye getirtmiş. Tabi ki bloggerlar sayesinde Türkiye'nin reklamının yapılacak olması çok ama çok kişiye ulaşılacak olması anlamına geliyor. Toplamda 10 video blogger Türkiye'ye geldi, gezdi ve videolarında reklamımızı yaptılar. Ama benim takip ettiğim bir tek Bubz vardı. Diğerlerinin hesaplarını da veririm dilerseniz onlara da bir göz atabilirsiniz.



Evet 10 Ekim'de 10 bloggerla başlayan serüven tam 10 gün sürdü. Gezi dahilinde bloggerlara İstanbul ve Denizli gezdirildi. Gezdirildi diyorum ama siz bu kelimenin kapsamını çok geniş alın. İstanbul'da saraylar, müzeler, tarihi ve turistik yerler aklınıza neresi geliyorsa her yer bir çoğumuzun bile yapamadığı şekilde layıkıyla gezdirildi kendilerine. Türk kahvaltısından tutun, kahve falına, Ortaköy güvercinlerine, nazar boncuğuna, çeşit çeşit turşusuna kadar her küçük detay bizzat yerinde tanıtıldı. İkinci durakları Denizli'de Aspendos, Pamukkale travertenleri, güneşin batışı ve skydivinge kadar her türlü eğlenceyi tattılar. Kendi söylediklerine göre İstanbul'u sevmişler sevmesine ama Denizli'ye bayılmışlar. Hatta o kadar sevmişler ki instagramda çok fotoğraf paylaşmayan Bubz'un eşi bile Denizli'den bir fotocuk paylaşmadan edememiş. :)


İnstagramda paylaştığı fotoğraflar çok olduğu için facebook sayfamda klasör yaptım. Dileyenler buraya tıklayarak Bubz'ın çektiği bütün fotoğrafları görebilirler. En sondaki fotoğraf da eşinin paylaştığı fotoğraf. Ayrıca fotoğrafları arasında da göreceksiniz bir şey çok hoşuma gitti. Bubz, zaman zaman güzel sözler yazıp rastgele mekanlara bıraktı bu kağıt parçalarını. Çok tatlı bir hareketti benim için. ^^

Son olarak da Türkiye'ye davet edilen diğer video bloggerları da merak ediyorum, bir bakalım nasıl anlatmışlar derseniz linkleri hemen aşağıda veriyorum. :)

26 Ocak 2016 Salı

12. İstanbul Japon Filmleri Festivali


12. İstanbul Japon Filmleri Festivali, 4-5-6-11-12-13 Şubat 2016 tarihlerinde, Japonya İstanbul Başkonsolosluğu, Japan Foundation ve Akbank Sanat’ın işbirliği ile sinemaseverler ile buluşacak.

Geçen yıl, Ertuğrul Fırkateyni Faciası’nın 125 yıldönümü olduğundan, Türkiye ve Japonya nin ilk ortak film olan “Ertuğrul 1890” yapılmış ve iki ülkede vizyona girmiştir. Bu yüzden bu seneki Japon Film Festivali bizim için daha da önemlidir. Bu sene daha fazla kişiye Japon filmlerini tanıtmayı hedefliyoruz.

Bu yılki festivalde, yönetmen Naomi Kawase’nin başyapıtlarından “AN” (68. Cannes Film Festivali “ Belirli Bir Bakış” dalı açılış filmi) ve yönetmen Hayao Miyazaki’nin son eseri olan “Rüzgar Yükseliyor” (37. Japonya Akademi Ödülleri animasyon ödülü, 41. Annual Annie Awards en iyi senaryo ödülü başta olmak üzere, çok sayıda uluslararası ödül kazanmıştır.) gibi, günümüz Japonya’sını tanıtan birbirinden güzel toplam altı film gösterilecektir.

Tüm filmler Japonca seslendirmeli, Türkçe altyazılı olarak gösterilecektir. Salon kapasitesi sınırlıdır. Etkinlikten 1 saat öncesinde davetiyenizi Akbank Sanat’tan alabilirsiniz.

Etkinlikler ücretsizdir. 

15 Ocak 2016 Cuma

2016 Altın Zili Kim Çalacak Yarışması!



2016 Altın Zili Kim Çalacak yarışması Şubat ayında Ankara'da başlıyor!
Bu sene hem yarışmacılarımız için hem de seyircilerimiz için birbirinden güzel hediyeler hazırladık
Girişler ücretsiz olup isteyen herkes katılabilirler.

Yarışma detayları aşağıdadır. 

ÖN ELEME BAŞVURU YÖNTEMİ
1. Ekteki dosyalardan “sorular” kısmındaki 5 sorunun cevabını başvuru formuna doldurunuz. 
2. Başvuru formunu doldurup 16 ŞUBAT’a kadar altinzili2016@gmail.com adresine gönderiniz. 
3. Doğru cevap veren 100 kişi finale geçecektir. 
* Başvuru formuna ulaşmak için Kore Kültür Merkezi duyuru kısmında bulunmaktadır. 

FİNAL 
Tarih: 27 Şubat 2016 (Cumartesi) 14:00-16:00 
Yer: Ankara Üniversitesi Cebeci Kampüsü Spor Salonu 
*Sorular 2011 yılında yayınlanmış olan “Kore Gerçeği” adlı kitaptan çıkacaktır.
*Finale seyirci olarak katilabilirsiniz – Girişler ücretsizdir. 
İletişim: 0312.468.3050 (Aylin) ya da altinzili2016@gmail.com 

ÖDÜLLER
Altın Zili Ödülü: 2016 Ekim ayında Kore’ye seyahat turuna katılma şansı 
1.lik Ödülü: 3,000TL, Plaket, Kral Sejong Enstitüsü 1 yıllık 50% burs 
2.lik Ödülü: 2,000TL, Plaket, Kral Sejong Enstitüsü 6 aylık 50% burs 
3.lik Ödülü: 1,500TL, Plaket, Kral Sejong Enstitüsü 6 aylık 50% burs 

* 1. Olup Altın Zili sorusuna da doğru cevap veren hem Kore seyahat tur programına katılma hakkı hem de 1. cilik ödülünü kazanacaktır. 
* Altın zilini çalamasa da 1. olan kişiye 3,000TL ödül verilecektir.
* Finale katılan herkese katılım ödülünü verilecektir.
* Seyircilerimize hediye çekilişi ile birbirinden güzel hediyeler verilecektir (K-POP CD, poster,Kakaoshop vb.)
* 2017 Altın Zili Kim Çalacak yarışması şubat ayında İstanbul’da yapılması planlanmaktadır.

13 Ocak 2016 Çarşamba

Kore-Türkiye Dostluk K-pop Yarışması

Kore-Türkiye Dostluk K-pop Yarışması düzenlenecektir.
Katılımlarınızı bekliyoruz.

□ Düzenleyen : Kore Kültür Merkezi
□ Tarih : 12 Mart 2016 Cumartesi
□ Yer : Kore Kültür Merkezi
□ Ödüller: ‘Kore-Türkiye Dostluk K-pop Yarışması’nda birinciye 1,000TL, ikinciye 700TL, üçüncüye 500TL verilecektir.
□ Başvuru
- Bu Dostluk Yarışmasına katılmak isteyen arkadaşlar aşağıdaki şartlara uyarak friend899123@gmail.com adresine 29 Şubat 2016 Pazartesi gününe kadar e-mail göndermenizi rica ederiz.

Şartlar
1) Mutlaka 1’i Koreli olmak üzere 3’ü Türk(yada Türk olmayan yabancı) 4’er kişilik gruplar oluşturulacaktır.
2) Takım olarak başvurulmalıdır.
3) Takım arkadaşlarının kişisel bilgileri(isim, yaş, cinsiyet, cep numarası vb.) belirtilmelidir
* Koreli arkadaşları bulmak için Kore Kültür Merkezindeki ‘Sizin Köşeniz’ panosunu kullanabilirsiniz.

□ Yarışma Yöntemi
- 4 kişiden oluşan takım, her bir kişi 1’er bölüm söyleyerek toplam 2 şarkı söylemelidirler.
- Her bir şarkıdan sonra puan verilecektir. Bu 2 puan toplanacaktır ve toplama göre sıralama yapılacaktır.
* K-pop odasındaki Makinenin verdiği puanlara göre değerlendirme yapılacak. Sonuçlara şikayet etmemenizi rica ederiz.

□ Danışma: Kore Kültür Merkezi Resepsiyon(0312 468 3050)

12 Ocak 2016 Salı

Lotus Eğitim Kurumunda Yeni Korece Dönemi!



Temel Seviye 1
Hafta Sonu: Cumartesi ve Pazar, Saat 10:00-12:30(1 buçuk ay)
Hafta Sonu: Pazar, Saat 15:30-17:30 ( 3 ay )
Hafta sonu olarak iki seçeneğimiz bulunmaktadır. Siz de size uygun olan seçeneği belirleyip eğlenceli ve aktif bir şekilde Korece öğrenebilirsiniz.
Detaylı bilgi için kursumuzla iletişime geçebilirsiniz.
www.lotus.com.tr
0212 291 45 30