16 Ekim 2014 Perşembe

Çinli Oyuncu Qin Hao'dan, Tayvanlı Oyuncu Annie Yi'ye İstanbul'da Evlilik Teklifi!


Başlık biraz uzun olabilir kabul. Ama daha da özetini çıkaramadım canlar kusura bakmayın! :D
Evet başlıktan da anlayacağınız gibi Çinli oyuncu Qin Hao, sevgilisi olan Tayvanlı Annie Yi'ye evlilik teklifini İstanbul'da yapmayı tercih etti. Aslında bu olay 14 Temmuz'da oldu lakin, ben bu haberi 9 Eylül 2014 Salı günü çıkarılan Günaydın gazetesinde Bülent Cankurt'un özel haberi olarak öğrendim. Epeydir gazete küpürleri masamda duruyordu. Dedim artık yazayım bunu bloga. Ben tanımıyorum kendilerini ama belki tanıyan eden vardır. :D


Çinli oyuncu ilk adımı İstanbul'da atmış
Onlarca yabancı turist, evlenmek için İstanbul'u tercih ederken, oynadığı son filmi Venedik Film Festivali'nde gösterilen Çinli oyuncu Qin Hao da sevgilisine İstanbul'da evlenme teklif etmiş. Hao, Tayvanlı şarkıcı sevgilisi Annie Yi'yi, İstanbul'a tatile getirip Boğaz'da romantik bir evlilik teklifi yapmış. Bu teklif, Çin ve Tayvan gazetelerinde sayfa sayfa haber olmuş. Qin Hao ile Annie Yi'ye, dolaylı da olsa Türkiye'nin tanıtımına katkılarından dolayı teşekkür etmek lazım. 

Haber biraz üstünkörü yazılmış. Lakin ben olayın aslını size anlatayım canlar. Kızımız Tayvanlı bir oyuncudur, haberde şarkıcı denmiş ama... Tayvanlı oyuncu Annie Yi, İstanbul'da iş için bulunmaktaymış. Yani Qin Hao onu haberde denildiği gibi İstanbul'a tatile getirmedi. Çekimler sırasında ara verilmiş ve kızımıza makyajının tazeleneceği söyleniş ama onu bir süpriz bekliyormuş. Bir balık restonatında güzel bir ortam hazırlayan kızımızdan 10 yaş büyük oğlumuz oyuncu Qin Hua, diz çökerek sevgilisine süpriz bir evlilik teklifi etmiş. Kızımız da kabul etmiş. Ardından da bu evlilik teklifi için havai fişekler atılmış. Kızımız da bu süpriz teklifi kendi weibo hesabında paylaştığı fotoğraflarla halka açıklamış. Bu olay Çin'de ve Tayvan'da her gazetede her kanalda haber olmuş. Yani ufaktan İstanbul'un da reklamı yapılmış. :D
(Not: Keşke haberi yazan abimiz azıcık araştırsaymış.)

13 Ekim 2014 Pazartesi

Kore Yarımadası Barış ve Birleşme Semineri


 Kore Yarımadası ve Kuzeydoğu Asya’nın durumu hakkında bilgi vermek ve bu bölgelere olan ilgiyi artırmak için Kore Cumhuriyeti İstanbul Başkonsolosluğu ile Avrasya Enstitüsü’nun birlikte düzenledikleri
“Kore Yarımadası Barış ve Birleşme Semineri”nde sizleri de aramızda görmekten mutluluk duyarız.

Tarih: 15 Ekim 2014 (Çarsamba) Saat 14:00-18:30
Yer :
İstanbul Üniversitesi Avrasya Enstitüsü
Adres: Kimyager Derviş Paşa Sok. No:16 Vezneciler – Fatih / İstanbul

Düzenleyen: Kore Cumhuriyeti İstanbul Başkonsolosluğu, İstanbul Üniversitesi Avrasya Enstitüsü
(Katılım için bize buradan resmi Facebook sayfamız üzerinden mesaj atıp kayıt yaptırabilirsiniz)




 

9 Ekim 2014 Perşembe

9 Ekim Kore Alfabesi Günü / Hangeul Day / Hangul Day / 한글날

Arkadaşlar bugün Kore Alfabesi yani kendilerinin söylediği haliyle Hangıl günü! Gerçi siz Kore'nin sosyal medyasını yakından takip edenler olarak çoktan biliyorsunuzdur bu durumu. Bu sene Kral Sejong'un Kore Alfabesi'ni kabul edişinin 568. yılı! Bu konu hakkında daha fazla bilgi sahibi olmak isteyenler için Korea-Fans'tan bilgiler paylaşmak isterim. ^^


Sejong Sillok (세종실록;世宗實綠) verilerine göre, Kralı Sejong 147 yılında ay takviminin dokuzuncu ayında Hunmin Jeongeum (훈민정음;訓民正音)'un ilanının yayınladı, yeni alfabeyi tanıtan bu belgede de aslında aynı ad ile adlandırıldı. 1926 yılında, Hangul Toplum'ı ay takviminin dokuzuncu ayının son gününde hangul beyanının sekizinci atmışlık devri (480. yılı) kutlandı. Adı "Gagyageul" (가갸글), Hangul için erken bir konuşma dili idi, hatırlaması kolay başlangıç için problem çözmeye dayalı "gagya geogyeo" oldu. Anma gününün adı 1928 yılında "Hangullal" olarak değiştirildi, kısa bir süre sonra "hangul" terimi, 1913 yılında ilk kez Ju Si-gyeong tarafından icat edildi, bu ad yaygın alfabe için yeni bir ad olarak kabul gördü. Ay takvimine göre son gün kutlandı.

1931 yılında, günün kutlanması Gregoryen takvimine göre 29 Ekim tarihine geçildi. 1934 yılında, Jülyen takviminde günün 1446 yılında kutlanıldığının kabul edildiği iddası ortaya atıldı, bu yüzden tarih yeniden 18 Ekim olarak değiştirildi.

Hunmin Jeongeum Haerye orjinal bir kopyası 1940 yılında bulundu, yapılan bir dizi yorumlarda, Hunmin Jeongeum üzerinden yorumlanarak kısa süre sonra gün ışığına çıktı. Ortaya konan Hunmin Jeongeum, dokuzuncu ayın ilk on günü (上旬,, 상순 sangsun) içerisinde açıklandı. 1446 yılında, ay takviminin 1446 yılının dokuzuncu ayının onuncu günü Jülyen takviminin 9 Ekim'ine eşdeğerdir. Güney Kore hükümeti 1945 yılında kurulduğundan bu yana, Hangul Günü'nü hükümet işçileri için işten muaf edildiği 9 Ekim tarihi olarak belirleyerek tatil olarak ilan etti.

Tatil günü olarak yasal bir statüdür, Kore Birleşmiş Milletler Günü'nün devreye girmesi ile, iş günü sayısı artırmak için büyük işveren baskısı nedeniyle 1991 yılında kaldırıldı. Ancak Hangul Günü hala ulusal bir anma günü olarak yasal durumunu korumaktadır.Hangul Topluluğu, tatili eski durumuna geri getirebilmek için kampanya başlattı, ancak 1 Kasım'a kadar etkisi az oldu, destekçiler olarak 2012 yılında büyük bir zafer kazandılar, Ulusal Meclis Hangul Günü restorasyonu için çağrısı kararı lehine 189' a 4 (4 çekimser oy) olarak oylandı. Hangul Günü'nü resmi tatil yapmak için Lee Myung-bak yönetim üzerine baskı uygulamaktadır. 

2009 yılında, Kral Sejong tarafından Kore alfabesinin bulunuşunun 563. yıldönümünün kutlanmasında 6.2 metre yüksekliğindeki, Seul Gwanghwamun Plaza'da Joseon'un Büyük Kralı Sejong'un 20 tonluk bronz heykeli halka açıldı.
 
Kuzey Kore'de, tatildir, Chosŏn'gŭl Günü olarak adlandırılır, tarih münasebetiyle 15 Ocak'ta kutlanır, Hunmin Jeongeum'un gerçek yaratılışının 15 Ocak 1444 (ay takvimine göre 1443) olduğuna inanılmaktadır.

Kore Alfabesi Günü, Güney Kore'de Hangul Günü ve Kuzey Kore'de Chosŏn'gŭl Günü olarak bilinir. Ulusal bir Kore hatıra günüdür, Korea alfabesinin (한글; 조선글) icadı ve ilan edilişi kutlanmaktadır. Kore dili yerli alfabesi Kral Sejong tarafından kabul edildi. Bu olay Güney Kore'de 9 Ekim tarihinde ve Kuzey Kore'de 15 Ocak tarihinde görülür. 

8 Ekim 2014 Çarşamba

2PM ve Hakan Peker'den Aynı Dans! (Saçma Sapan Bir Tespit)

Başlıkta da belirttiğim gibi saçma sapan bir tespitle karşınızdayım efenim... Birkaç yıl önce arkadaşlarımla paylaşmıştım bu tespitimi, gülmüştük epey. Facebookumda derin bir temizlik yapmam dolayısıyla karşıma çıktı yeniden. Sizinle de paylaşmak istedim, yazsam mı yazmasam mı derken... Yazmaya karar verdim. Ne kaybederim ki yahu. Hep burası benim şahsi saçmalama mekanım değil mi? Hea manyagghhkk!


İşte size bu minnak tespitimden bahsedeyim. Beni biliyorsunuzdur belki, 2PM hayranıyım. Tüm klipleri, dansları da ezbere bilirim. Ama Hakan Peker hayranıyım da bir yandan... Hakan Peker'in İlla Ki şarkısının klibini izlerken bir şey fark ettim. Ben bu koreografiyi bir yerden tanıyorum dedim kendi kendime. Çok geçmedi jeton düştü. 2PM'in I'll Be Back şarkısının klibi! Kısa bir yerde olsa da 2PM'in koreografisini yıllar önce yapmış Hakan Peker mutlu etti beni. Bu incir çekirdeğini doldurmayan tespitim bilmem sizin umrunuzda olur mu? :D

(Hakan Peker'in klibinde koreografiyi 02:22 'de görebilirsiniz.)
cut!

30 Eylül 2014 Salı

TOP 10 K-Pop Listesi / Eylül 2014


1) 2PM - Go Crazy
Eylül ayı K-Pop listemde kendi inisiyatifimle eklediğim tek şarkı budur. Diğerleri yine karışık moduna alınmış media player listesinden alındı. E su götürmez bir HOTTEST olmam dolayısıyla siz de tahmin edersiniz ki bu şarkıyı paylaşmak farz olmuştu. 2PM'in her comebackinde ayrı bir duygusallaşan ben yine evladının mürüvvetini görmüş ana edasıyla bu çıkışlarında da yerimde duramadım. Ve şarkıyı dinledikten sonra neden 2PM hayranı olduğumu bir kez daha anladım. Ben bu delilerin samimiyetine aşığım. Şarkının Jun K'in elinden çıktığını da ayrıca belirtmek isterim. Artık kendi ayakları üzerinde durabilen baba bir grup var karşınızda, çaylak gruplara benzemez agaaa! :)))

2) Kim Ah Joong (200 Pounds Beauty OST) - Beautiful Girl
 Evet ilk kez listeme OST müzikleri de girdi. Bu şarkımızı 200 Pounds Beauty filminde Kim Ah Joong'ın sesinden dinlemişsinizdir belki. Kısa ama şirin bir şarkıdır. Filmi izleyenler bilir, kızımız ameliyatlar sonrası güzelleşip istediği elbiseyi alıp giydikten sonra yolda bu şarkıyla bir yürümüştü. Filmi sevmem dolayısıyla şarkıya da büyük sempati duymaktayım.

3) Lim Chang Jung (feat. Kim Chang Ryul) - Open The Door
Gangnam Style sonrası, o eğlenceli şarkı furyasında büyük umutlarla çıkarılan, lakin beklediği ilgiyi göremeyen bir şarkı olmuştur. Bence Gangnam Style unutulduktan sonra çıkartılsaydı çok da popüler olabilirdi. Ben şahsım adına çok seviyorum bu şarkıyı. Klibiyle birlikte dinlerseniz daha da eğlenirsiniz aslında. Taksimde akşam saatlerde yalnız yürüyorsanız sizin etrafa aldırmadan coşkudan coşkuya sürüklenmenize neden olabilir. Tecrübe ile sabittir. :D

4) SS501 - Love Ya
 SS501 grubunun dağılmaması gerektiğine dair bir neden daha! Bu kadar kaliteli şarkıları olan bir grup dağılmamalı. Ama son Kim Hyun Joong skandalından sonra grup yeniden çıkış yapsa bile ya tutunamaz ya da tam olarak çıkış yapamaz gibime geliyor. Ama şarkı iyi hacı, şarkı güzel!

5) Miss A - Breath
Bir JYP Entertainmet hayranı olarak Miss A'yı da canım ciğerim olarak görüyorum pek tabi ki. Miss A'nın şarkılarında yerimde duramama gibi bir durum yaşıyorum, bilmem sizde de aynı mı. Şarkıyı dinlerken sürekli koreografiyi de yapma gereği duyuyorum. Ki genelde dans etme özürlü bir ben düğünlerde bile alkışlamaktan ileriye gitmem. Miss A şarkılarında kendimden geçip otobüste, yolda vs. adeta bir idole dönüşebiliyorum. Bu da o yerimde duramadığım şarkılardan biri. :)

6) FT Island - Hello Hello
Bu listede de bir FT Island şarkısı olmasına çok sevindim. Çünkü kendi şarkı listeme baktığımda en çok FT Island şarkısı olduğunu fark ettim. Ki 2PM'in bile o kadar çok şarkısı yok listemde. Tabi ilk fandomumun Primadonnalar olmasının da bunda bir etkisi vardır büyük ihtimalle. Geçenlerde Primadonna olduğunu söyleyen bir arkadaşla konuşuyorduk. Soruyorum şu şarkıyı biliyor musun yok, bu şarkıyı yok... E hacı sen nasıl Primadonna'sın. O kendisini biliyor, şimdi isim vermeyeyim. :D Ben bile primadonnalığı çok çok önce bırakmış biri olarak her şarkılarını bilirim. Neyse işte bu şarkının sözleri kolaydır mesela, ezberlemek isterseniz fazla zamanınızı almayacaktır diye düşünüyorum.

7) Boyfriend - Boyfriend
Boyfriend grubunun ilk çıkış şarkısı yine aynı isimli Boyfriend olmuştur. Hello Baby'nin jenerik müziği olması nedeniyle benim kanımın ısındığı bir şarkıdır daha ziyade. Yoksa çok da sevememiştim şarkıyı. Ama kıpır kıpır bir şarkıdır. Bana böyle gençlik yaz aşklarını anımsatır hep, çok çocuksu gelir.

8) Son Dam Bi (feat. Eric) - Crazy
Yeni nesil Kore hayranlarının neredeyse hiç biri bilmez bu şarkıyı. Lakin 2008 yılına damgasını vuran şarkılardan biridir. Klipteki dansı bir çok idol grubu parodi olarak yapmaya çalışmıştır. Dönemin tv showlarının bir çoğunda kullanılmıştır. O yüzden o dönemde bu şarkıyı ezberlemeyen insan kalmamıştı. Ben bile nakarat kısmını çok da güzel söyleyebilmekteydim. Eğer ki tavsiyeme uyup bir kerecik dinlerseniz mahcup olmayacağımı düşünüyorum. Ayrıca şarkıda Shinhwa grubundan Eric ile düet yapılmış, belki böyle dikkatinizi çeker.

9) Lee Hong Ki (You're Beautiful OST) - Promise
Bu sefer bir dizi OST'unu paylaşıyorum. Bir dönemin genç kızlarını kendi talihine ağlatan bir diziydi bu dizi. Park Shin Hye'de nasıl bir şans var hacı serzenişleri hala bile sürmekte. You're Beautiful dizisinin harika dizi müziklerinden biridir bu şarkı. Şarkının A.N.Jell versiyonu da var lakin ben Lee Hong Ki'nin sesinden tercih ediyorum.

10) Shinhwa - T.O.P
Şarkılarını yeni yeni tanıdığım bir gruptan bir şarkıdır. Bu şarkıyı yeni yeni dinlediğimden çok da geçmişim yok bu şarkıya dair. Ama güzel şarkıdır. İsterseniz benimle birlikte siz de tanıyabilirsiniz şarkıyı. :D

Enes Kaya, Abnormal Summit'te Benden Mi Bahsetti?


Size önce bir kötü, bir de iyi haberim olacak. Öncelikle altyazıları bırakmaya karar verdim. Söz verdiğim kişiler var. Onlara verdiğim sözleri tutacağım tabi ki. Ama devamlı olarak yapma gibi bir düşüncem yok artık. Çok çok yoğun bir dönemdeyim zaten bir süredir çeviri yapamıyorum. Yani çok da bir şey kaybetmeyeceksiniz canlar. Zaten programın tamamı da yavaş yavaş Türkçe'ye çevriliyor, o yüzden bana pek gerek kalmadı. Üstüne bir de eklediğim videoların bazılarının "şikayet edilmesi" yüzünden engellenmesi gibi bir durum yaşadım. Bu tatsız durum moralimi bozdu açıkçası. Telif hakkı yüzünden kaldırılmasını anlarım ama şikayet edilmesi nedir hacı! -_-


İyi haber olarak da Abnormal Summit'in 12. bölümünde Enes Kaya, programın hemen girişinde benden bahsediyor. Ya da ben fazlaca egoist davranıp kendime pay çıkardım. Tabi ki isim vermedi kendisi. :D Amma velakin şöyle bir konuşma geçiyor. Türkiye'den Kore'ye yeni dönen Kaya'ya sunucu Türkiye'de de çok tanındığını duydum, Türkler bu programı biliyor mu gibi bir şey diyor. Enes Kaya da deli gibi hem de gibisinden bir laf ediyor. Ve sonra devam ediyor Youtubea girerseniz orada programın Türkçe altyazılı videolarını bulabilirsiniz falan diyor. Tam o sırada da kenarda benim çevirdiğim bir videodan kısa bir görüntü giriyor. E doğal olarak üstüme alındım yahu! :D Kendisi isim vermemiş olsa da ben ismimi söylemişçesine mutlu oldum. ^^

Haaa bu arada bana bazı mesajlar geliyor.  Enes Kaya'ya selam söyler misin, ona benim için desteklerimi ilet tarzı... Bu yanlış anlaşılmayı ortadan kaldırmak isterim. Arkadaşlar ben Enes abinin ne menajeriyim, ne basın danışmanıyım. Alt tarafı videolarını çevirdim. :D Gerçek hayatta sadece iki kere gördüm kendisini. O beni görse tanımaz bile. Instagramda beni takip ediyor olabilir. Ama o da muhtemelen videoları çevirdiğimi gördüğü için kendisinin yüce gönüllülüğünden kaynaklanan yaptığı bir jesttir. Takibi gördüğümde mutluluğumu size anlatamam orası ayrı. :D Yani her ne kadar istesem de, çok yakın değiliz. Siz kendiniz de söyleyebilirsiniz ona bunları. :)

(Not: Beni bu yazıyı yazmaya iten adsız takipçime sevgiler! ^^)

29 Eylül 2014 Pazartesi

LEDApple'dan Türk Hayranlara Konser Mesajı!


Son anda 18 yaş sınırı olduğu duyurulan ve birçok arkadaşın 18 yaşından küçük olduğu halde bilet aldığı için mağdur durumda olduğu, 1 Kasımda, İstanbul'da Bronx Pi Sahnesi'de gerçekleşecek LEDApple konseri için grup bir davet videosu yollamış.
Ben gitmiyorum. Ama o sıralarda ben de Taksim'de Korece kursunda, konser yerine dersi dinliyor olacağım. Umarım konser çok kalabalık olur. Nolur canlar paranız, zamanınız neyin varsa gidin eğlenin! ^^
  


22 Eylül 2014 Pazartesi

Türkiye Artık AsiaVision'da!


Eurovision'a attığımız tripten sonra artık kendimize daha güzel mecralar arama gereksinimine girmiştik. İyi oldu aslında bu arayış. Eurovision'da her sene aynı heves ve aynı hayal kırıklığını yaşıyorduk. Sonunda çok güzel bir karar vererek ilk kez 2013 yılında TürkVision yarışmasını düzenlemeye başladık. Ama bunla da yetinmedik. Eurovision bizim totomuzu yesin mantığıyla bir de AsiaVision'a katılmaya karar vererek özümüze döndük. Üst üste bu kadar yerinde kararlar veren kişileri tebrik ediyorum.


AsiaVision bu sene Çin Macau özel yönetim bölgesinde düzenlenecek. Tam kesin olmamakla birlikte müjdemi de biraz erkenden vereyim, seneye de yarışmanın Türkiye'ye yapılacağı ön görülüyor. Herkes bu seneye odaklandığı için seneye olacak yarışmayı gözden kaçırmış gibiler. Bilindiği üzere bu yarışmaya Güney Kore de katılıyor. Sanırım Güney Kore hayranlarını en çok ilgilendiren kısım burası. Yani seneye Türkiye'ye yarışma için bir K-POP grubu ya da şarkıcısı gelme ihtimali çok yüksek! 


Bu seneki yani 2014 yılı yarışmasına, 12 ülke katılıyor. (Avusturalya, Brunei, Çin, Hong Kong, Endonezya, Japonya, Macau, Maldivler, Güney Kore, Tayland ve Vietnam.) Yarışmaya katılan ülkelerden bazıları bu sene yok maalesef. (Afganistan, Kırgızistan, İran, Malezya, Singapur, Sri Lanka)  Türkiye, Macau ve Maldivler yarışmaya ilk kez katılacak. Yarışma 25 Ekim günü yapılacak. Yarışmaya Türkiye'yi temsilen 2010 yılı Eurovision 2.si maNga grubu katılacak. Bence sanatçı seçimi güzel ve anlamlı olmuş. Ama şarkı seçimi için aynı fikirlere sahip değilim. Manga'nın Fazla Aşkı Olan Var mı? isimli şarkısıyla katılacaklarmış. Ben şarkıyı çok sevmedim açıkçası. Güney Kore'yi de Girl's Day temsil edecekmiş, şarkıları ise Something isimli şarkı. Yani maNga ve Girl's Day aynı sahneyi paylaşacak! :)

15 Eylül 2014 Pazartesi

Aleyna ve İlayda Yılmaz'a Yeni Bir Kardeş: Ardahan!


Evet aslında bu yazıya bir kaç hafta önce başlamıştım, ama bitirip de bir türlü yayınlayamadım. Demek ki hayırlısı buymuş. Bu yazımda yeni bir bebişin daha haberini vereceğimi hiç düşünmemiştim. Hatta yazıyı yazarken içimden keşke bir de erkek kardeşleri olsa diyordum ki, kenafirliğimin bu kadar kısa sürede tutacağını bilmezdim. Hani başka bir şey dileseydim olacakmış derler ya. :D

Artık 3 kardeş olan bu güzeller güzeli bebişlerimizi anlatmaya başlayalım o halde...


Aleyna Yılmaz ile başladı tüm hikaye. :) Aleyna, 14 Kasım 2006 tarihinde dünyaya geldi. Kendisi benim gibi akrep burcu. Korece adı Park Lina. Babası Türk, annesi Korelidir. Babasının adı Mehmet Yılmaz. Önceleri babası çok fazla görünmezdi, ama geçende bir Kore haber sitesinde denk geldim. Aleyna ile birlikte bir Chuseok programına çıkmışlar. Nedense haber beni çok mutlu etti. :D Kızımız daha minnacıkken ünlü olmaya başladı. Bebek ulzzang olarak ün yapıp, çocuk modelliğe kadar gitti iş. Ama özellikle oyuncu Lee Min Jung'a olan benzerliği ile herkesin dikkatini cezbetti. 


Daha sonra 6 Şubat 2011 tarihinde, yani 5 yaşındayken tvN kanalında yayın hayatına başlayan ve  tam 43 bölüm süren Real Kids Rainbow Story isimli bir programda yer almaya başladı. Ben her bölümünü büyük bir keyifle izlemiştim. Son bölümlere doğru İlayda'yı da yer yer programda görebilirsiniz. :D Programı izlerken Aleyna'yı o kadar benimsedim ki, programda sürekli aşk acısı çekiyor, reddediliyor, arkadaşlarıyla kavga ediyor, aşkı buluyor, bir şeyler başarıyor, bir şeylere kızıyor. Programın uzun oluşundan mı bilmiyorum kendi kızım gibi hissediyorum onun için. 


Ardından Aleyna, Park Bom'um U&I şarkısının klibinde de o sevimli gülüşüyle yer aldı. Ayrıca ben sayısını bilmiyorum ama birkaç tane de reklamda oynadığı bilinmekte. Birazcık daha büyüdükten sonra onu bir de Boyfriend grubunun W Academy programının 6. bölümünde gördük. O programda üyelere bir görev veriliyor, iki gruba ayrılan üyelerin programdaki iki çocuktan öpücük almaları gerekiyor. Bir grubun çocuğu da bizim Aleyna'mız tabi ki. Lakin Aleyna'nın grubundaki üyeler hiç öpücük alamıyor. Tabi oğlum ne sandınız Aleyna'yı, zor kız o, has Türk kızı o. :D Görev sonunda başarısız olduktan sonra soruyorlar neden öpmedin diye, diyor ki babam kızar. E malum babası da has Türk erkeği. Kızacak tabi! Bu anekdot çok hoşuma gider, arada anlatırım. Sizinle de paylaşmak istedim. :D 


Bunun gibi daha bir çok ufak çapta tv showunda da yer aldı tabi kendisi. Hatta bir programda bir trot şarkıyı hiç takılmadan söylemişti, bir diğerinde ise Sistar'ın Ma Boy şarkısında dans etmişti. Türkçe'si çok iyi değil, umuyorum ki ilerleyen zamanlarda çok iyi Türkçe öğrenir. ^^

 
 __________________________________


Gelelim iki numaralı şirinlik abidemize... İlayda Yılmaz! 17 Mart 2010 tarihinde dünyaya geldi. Balık burcu. Korece adı Park Rahee. Daha altı bezliyken Real Kids Rainbow Story programında görünmeye başladı. O programda bir diğer Ulzzang bebek Lincoln ile yaşadığı dillere destan aşkı da hiç unutamıyorum. Hatta youtube da favori videolarım arasındadır. Siz de izlemek isterseniz eğer... :)



Ablasıyla birlikte bir sürü reklam çekiminde, dergi çekiminde yer aldı. Ancak hayranlar gözünde resmi çıkışını Aleyna'dan hatırlayacağınız Boyfriend grubunun Hello Baby'si ile yaptı. Program seçmesine bir sürü çocuk katıldı, ancak objektif gözle baktığımızda da en muhteşemi bizim İlayda'mızdı. Seçmelerdeki videosu.


Tüm program süresinde Boyfriend, İlayda'mıza babalık yaptı. Bir bölümünde de ablası Aleyna programa konuk olarak yeniden Boyfriend grubuyla buluştu. İlayda'nın da yer aldığı tv reklamları varmış, lakin ben sadece bir tanesini biliyorum. İlayda şu günlerde Wild Family isimli bir tv showunda yer alıp hayvanları tanımaya çalışıyor. :)


Kendi gözlemlerime dayanarak söylüyorum, Yılmaz kardeşlerin en çok hayranı Endonezya ve Malezya'da yer alıyor. Tabi ki Türk ve Koreli hayranlar çok ama, inanın onlar daha fazla. Hatta kızlar için açılmış, hayran gruplarının, tumblr hesaplarının, internet sitelerinin yüzde 80'i bu ülkelerden. 


Veee sonunda! İki kız kardeşi zaten çok seviyorduk, lakin bir de Türk-Kore melezi bir erkek çocuk görme isteğimiz yok diyemezdik. Sizi bilmem ama en azından benim öyleydi. Ve 12 Eylül günü Aleyna ve İlayda'nın gerçek twitter hesabından bir fotoğraf paylaşıldı. İlayda minnak bir bebeciği kucaklamış poz veriyordu. Önce fotoğrafı gördüğümde ihtimal vermemiştim açıkçası. Ardından yazıyı okuyunca anladım ki bu da kardeşlerden biri. Açıklamada "1 aylık Ardahan" gibi bir ifade yer alıyordu. (Adı Arda Han mı yoksa Ardahan mı tam bilmiyorum açıkçası.) Ben bu yazıyı görür görmez anlamıştım, ama anlamayıp soran hayranlara verdikleri cevapla da bunu teyit etmiş oldum. Evet minik Ardahan, Yılmaz ailesinin 3 numaralı bebişi olup, kızlarımızın da öz kardeşiydi. :D 


Aleyna ve İlayda Yılmaz'ın yer aldıklarından seçtiğim birkaç video...

2015 Kore Hükümeti Lisans Bursu

 

2015 yılı Kore Hükümeti Lisans Bursu’na öğrenci alımı aşağıdaki şekilde gerçekleşecektir. Başvuru belgelerinin 15 Ekim 2015 (Çarşamba) gününe kadar Kore Büyükelçiliği Kore Kültür Merkezi’ne bizzat ya da posta yoluyla ulaştırılması gerekmektedir. (Posta yolu ile gönderimlerde 15 Ekim 2014 (Çarşamba) saat 18:00’a kadar Kore Büyükelçiliği Kore Kültür Merkezi’ne ulaşmayan başvurular kabul edilmeyecektir)


1. Seçilecek Kişi Sayısı: 2 kişi


2. Seçim Planı:
- Duyuru: 15 Eylül (Pazartesi)
- Belge Teslim Süresi: 15 Ekim (Çarşamba)’e kadar
- Belge Aşamanın Sonuçlarının Açıklanması:  20 Ekim (Pazartesi)
- Mülakat: 23 Ekim (Perşembe)
* Mülakat Yeri : Ankara’da bulunan Kore Kültür Merkezi
- Mülakat Sonucunun Açıklaması: 27 Ekim (Perşembe)
* Tarihler değişebilir, değişiklik olması durumunda başvuran kişilere bilgi verilecektir.
* Sonuçlar telefon ya da e-mail yoluyla bildirilecektir.



3. Başvuru Şartları
- Türk vatandaşı (kendisi / ebeveynlerinden en az biri) olmalıdır.
* Ebeveynlerinden biri Kore Vatandaşıysa başvuru kabul edilmeyecek.
- 1 Mart 2015 tarihi ölçüt alınmak üzere 25 yaş altında olmalıdır (1990 yılı 1 Mart’tan sonra doğmuş olmalıdır).
- Kore’de uzun süre eğitim almak için bedensel ve ruhsal açıdan sağlıklı olması gerekmektedir.
* Yukarıdaki özelliklere sahip olan engelli kişiler de başvurabilir.
* Hamile veya hastalığı nedeniyle tedavi görmekte olan kişiler başvuramaz.
- 1 Mart 2015 tarihinde lise mezunu olmuş olması gerekir.
* Üniversite lisans diplomasına sahip olanlar başvuramaz.
* Lise diploması alınacağına ilişkin belgeler geçerli değildir.
- Mezun olduğu lisede bütün sınıfların not ortalaması (C.G.P.A.) 100 üzerinden 80 veya 80 üstü olmalı ya da başarı sıralamasında en iyi %20’lik dilim içinde yer almalıdır.
* C.G.P.A. 2.64/4.0, 2.80/4.3, 2.91/4.5, 3.23/5.0 üstü olmalıdır.
- Daha önce Kore’de lisans programına kaydı olmamalıdır.
* D-2 Vizesi ile Kore’ye gidenlerin başvuruları kabul edilmeyecektir. Seçimi kazananların daha önce bu vizeyi almış oldukları tespit edilirse bursları iptal edilecektir ve daha sonra tekrar Kore Hükümeti bursuna başvuru hakkı verilmeyecektir.
- Korece ya da İngilizce yetenek varsa ek puan alabilecektir.



4. Dikkat Edilmesi Gerekenler
- 1 adet orijinal başvuru belgesi teslim edilmelidir.
* Burs almaya hak kazanan kişinin başvuru belgesinin fotokopisini Kore Kültür Merkezi hazırlayacaktır.
- Bütün sayfalar A4 formu büyüklüğünde ve yazılar sayfaların yalnızca ön tarafında olacak şekilde teslim edilmelidir.
- Application guidelines dosyasında yazan tüm başvuru belgeleri teslim edilmelidir.


5. Belge Teslim Adresi: Kore Büyükelçiliği Kore Kültür Merkezi
                                        (Kore Kültür Merkezi, Paris Cd No: 74, Kavaklıdere, Çankaya/Ankara)
* Başvuru için teslim edilen belgeler geri iade edilmeyecektir.
* Sadece bursu almaya hak kazananların Türkçe belgelerini İngilizce’ye çevirip noter onayı alması gerekir.

6. Kore Hükümeti Bursu Programı Semineri
- Ankara : 27 Eylül Cumartesi 16:00, Kore Kültür Merkezi 3. Cü kat, Gösteri solonu
- İstanbul  : 2 Ekim Perşembe 17:30,  Taksim Innperra Hotel (Adresi: Siraselviler Caddesi, No.15, Taksim/ Telefon No: 0212 252 9600)


7. Danışma: Kore Kültür Merkezi, Seo Younguk (0312 468 30 50, younguk87@gmail.com)