2 Mart 2015 Pazartesi

"O" An Fotoğraflarından Seçmeler #9

Tekli direniş
Filistin'de Ramallah'taki Yahudi yerleşim yerleri de boşaltıldı. Yerleşimciler, son binanın yıkılması sırasında güvenlik güçlerine direndi. Bu da o direniş sırasında elde edilmiş "o" anlardan biri... Koca bir polis taburu tek bir kişiye yükleniyor. "O" anda genç kız, tek başına direniyormuş gibi görünüyor. Etrafta başka bir direnişçi yok. Zaten asıl hedefler o ötedeki dumanı tüten yapılar. Bu nedenle bir akıldışılık söz konusu. Bu insanlar, İsrail'in geçmişteki politikası uyarınca hiç hakları olmadığı halde bu yerlere yerleşmeye teşvik edildi. Sonra da uluslararası politik baskı sonucu yine İsrail Hükümeti'nin girişimi ve yargı kararıyla çıkarıldılar. Hasılı sadece "o" an değil "o" anın geçmişinde yatan hikaye de akıl dışı...


Şeytani güçleri kovma işi
Bulgaristan'daki geleneksel Kukeri Festivali'nden bir fotoğraf. Kukeri, Antik Trak Uygarlığı'ndan gelme bir gelenek. Hristiyanlıkla Pagan adetlerinin birleşiminden oluşmuş. Noel'le yortu arasında düzenleniyor. Genellikle koyun postundan kostümler giyen köylüler, yüzlerine korkutucu maskeler takıp şeytani güçleri tarımın bereketinden uzaklaştırmaya çalışıyor. Fotoğraftaki kukeri dansçısının maskesi yok. Bunun yerine yüzünü boyamış. Maskesizlikten olsa gerek şeytani güçleri kovarken daha fazla yorulmuş görünüyor.


Sessizliğin içinde
Afganistan'ın Başkenti Kabil. 'O' anda duvardan nasıl bir şey duyamıyorsak, kadından da duyamıyoruz. Sessiz bir fotoğraf... Oysa kadın dileniyor.


Manila'da gecekondusu yanan Benedicto Pontillas, çöpler arasında işe yarar bir şeyler arıyor. Ama başındaki kukuletasıyla ve yanındaki çuvalla 'o' anda öteki dünyanın gerçeklerinin Noel Babası oluyor. (Associated Press / The Post and Courier, Alan Hawes)

Acaba bu fotoğraf çekilmeden önce yaşadıkları başına gelmeseydi böyle bakar mıydı? Pasifikte'ki adalar cumhuriyeti Vanuatu'ya bağlı Ambae'de yaşayan bu çocuk, köyünün bulunduğu adadaki volkanın patlama tehlikesi yüzünden binlerce insanla birlikte evinden uzaklara taşındı. Bu nedenle de mango yerken fotoğrafını çeken AP Muhabiri Rick Rycroft'a bakarken araştıran bakışlarına 'o' anda endişe de eşlik etti. (Associated Press / Rick Rycroft)

1 Mart 2015 Pazar

1 Mart Kore Özgürlük Bayramı!



Japon İmparatorluğu'nun bir parçası haline gelen Kore de, isyan bayrağı 1919' yılında açılmıştır. Koreliler için 1 Mart hem Kuzey hem de Güney Kore'de saygıyla anılan bir tarihtir. Kore halkının başlattığı protestolarda 17 yaşında bir kadın öğrencinin Japon askerlerince yakalanarak öldürülmesi üzerine bütün Kore de büyük bir ayaklanma başlamıştır. Toplamda 12.668 Koreli'nin yakalandığı ve yarısından çoğunun yargılanarak cezalandırıldığı olaylar, Korelilerin bağımsızlık yolunda dünyaya seslerini duyurmalarına yol açmıştır. 

Radikal'den alıntıdır!




"1 Mart Bayramı, Japon işgaline karşı ilk direnişin başladığı günün yıl dönümü olması dolayısıyla tüm Kore'de resmi tatil. Bu günün hatırasına Kore'de çeşitli resmi ve özel anma toplantıları yapılıyor."
KORE Toplumu, Kültürü, Siyaseti (Selçuk Çolakoğlu & Bengü Emine Çolakoğlu) kitabından alıntıdır!




 (Kore Bağımsızlık Anıtı Müzesi'nden Kore Savaşı Anıtı)


1 Mart Hareketi, Samil Bağımsızlık Hareketi olarak da bilinir, Kore'nin Japon egemenliğinden kurtulması ve ulusal bağımsızlığına kavuşması amacıyla düzenlenen gösteriler dizisi.
İlk gösteri Kore'nin eski imparatorunu anma günü olan 1 Mart 1919'da başkent Seul'de yapıldı. Kısa sürede ülkenin her yanında gösteriler birbirini izledi. Japonların hareketi bastırmasına değin geçen 12 aylık sürede düzenlenen 1500'ü aşkın gösteriye yaklaşık 2 milyon Koreli katıldı. Yaklaşık 7 bin kişi Japon asker ve polisleri tarafından öldürüldü, 16 bin kişi yaralandı. 715 ev, 47 tapınak, 2 okul binası yandı. Yaklaşık 46 bin kişi tutuklandı, bunların 10 bin kadarı yargılanarak hüküm giydi.
İlk gösteriyi düzenleyen 33 aydın ve din adamı, yaklaşık 10 yıldır süren Japon egemenliğine karşı bir Bağımsızlık Bildirgesi kaleme almıştı. Japonya üzerinde uluslararası bir baskı yaratarak Kore'deki Japon sömürge yönetimini sona erdirmeyi uman bu 33 önder, bildirgeyi saptanan günde imzalayarak Seul'de açıkladılar; ülkenin pek çok kentinde de yandaşları aracılığıyla bildirgenin okunmasını sağladılar. Korelilerin Japon egemenliğine karşı o güne değin saklı tuttukları tepki büyük bir patlama biçiminde ortaya çıktı. Ülkenin birçok yerinde düzenlenen kitle gösterileri, Kore tarihinde yabancı işgaline karşı gelişen en büyük ulusal direniş hareketiydi.
Hareket, asıl amacı olan ulusal bağımsızlığı gerçekleştiremedi, ama ulusal birliğin güçlenmesine ve Şanghay'da Kore Geçici Hükümeti'nin kurulmasına yol açtı. Ayrıca dünyanın ilgisi Kore üzerinde toplandı. 1 Mart Hareketi, Kore Komünist Partisi'nin güçlenmesine de büyük katkıda bulundu. Martın ilk günü bugün hem Kuzey Kore, hem Güney Kore'de ulusal bayram olarak kutlanmaktadır.

Wikipedia'dan alıntıdır!

Korelinin Cadı Kazanı 3 Yaşında!


Daha dün 2. yıl yazısını yazıyordum ne çabuk 3 yaşına girdi blogum yahu! :D
Şimdi durup bir bakıyorum da iyi ki açmışım blogumu. Blog sayesinde bir sürü yeni insan tanıdım, yeni şeyler öğrendim, yeni dostlar edindim. Hatta ben bile inanamıyorum ama, yeni işimi blogum sayesinde buldum. Bunca şeyi borçlu olduğum blogum için minnak bir yazı yazmama çok görmeyin bana dostlar. 
Aslında 29 Şubat olan blog kuruluş tarihi bu sene Şubat'ın 28 ile bitmesi nedeniyle 1 Mart'a tekabül etti maalesef. Ama bu her zamanki gibi blogun doğum gününü kutlamaktan alıkoyamaz beni. :)
Daha nice cadı kazanımı kaynattığım günlere inşallah! \(^_^)/

28 Şubat 2015 Cumartesi

TOP 10 K-Pop Listesi / Şubat 2015


1) SS501 - Because I am Stupid ( Boys Over Flowers OST)
Skandalların sel gibi yağdığı şu günlerde hayranlıklarımızı bir kez daha gözden geçirmemiz gereken zamanlardayız canlar. Ama bu başarılı işleri taktir etmemizi engellemez tabi ki. Bir klasik haline gelmiş Boys Over Flower dizisinin yine klasikleşmiş SS501 tarafından seslendirilmiş dizi müziği. Siz en iyisi bırakın kim kimi dövmüş, kim kimden hamile, kim kimle basılmış dedikodularını. Zihinleriniz böyle çirkin şeyler için çok değerli. Bilmemize gerek yok. Onun yerine başarılı yapımları, eleştirin, sevin, taktir edin. Alın size bir tanesi...

2) Kara - Mister
Offff en sevdiğimden. Nicole ve Jiyoung'lu zamanlardan. Şimdi şöyle bir kez daha dinleyince çok uzak geçmişten bahsediyormuşum gibi geliyor. Ama hala bile efsaneleşmiş koreografisi zaman zaman kullanılıyor. Grubun dağılması ve ardından yeniden yapılanmasının ardından en sevdiğim kız grubu olma özelliğini kaybetmişlerdir maalesef. Yine de kalitelerinden pek bir şey kaybetmiş sayılmazlar.

3) Park Ji Yoon - Adult Ceremony
Yine bir klasik imgesel, karamsar Park Ji Yoon kliplerinden biri. Bazıları hiç sevmiyor, ama ben çok zevk alıyorum. Siz de yeni şirin kız gruplarından ya da sexy konsepti yanlış anlayıp orasını burasını açmaya çalışan kızlardan sıkıldıysanız bu sizin derdinize deva diyorum ben. Şarkı eski evet. Ama şimdi dinleseniz, şarkıyı seveceğinize garanti veriyorum ben.

4) f(x) - NU ABO
SM grubu olduklarından mı bilmiyorum ama ben bu gruba en baştan beri ısınamadım. Ama ön yargılı olmayayım, aklımı başıma alayım diyerek bir kaç şarkılarını dinleyeyim hele diyerek indirdim albümlerini. İşte o sıralarda dinlediğim şarkılardan biridir. Şarkı iyi, ama benim için sadece şarkı iyi. Daha fazlası değil. Neden bilmiyorum samimi gelmiyor bana bu kızlar. Amber bir nebze daha iyi gibi. Varsa oralarda f(x) hayranları nefret edecek benden biliyorum ama, Sulli olayıyla da biraz olsun sanki haklı olduğumu hissettim.

5) GD - That XX
Kiko için olduğu bariz olan bir şarkıdır. Kiko antileri bazen bu gerçeği reddetmek istiyorlar. Ama zaten bu "muamma"nın gerçekliği çok defa kanıtlandı benim gözümde. Ben de bu ikilinin beraber olmasındansa olmaması taraftarıyım. Ama bize ne arkadaşlar? Alan memnun veren memnun. Gençler sevmişler birbirlerini, bize halt yemek düşer af edersiniz. Şarkı benim için de büyük anlamlar taşıyan bir şarkıdır. Çok çok severim, ki bazen aniden bu şarkıyı dinlemeliyim diye aklıma düşer.

6) miss A -Touch
miss A'nin adını hep Miss A olarak yazıyordum. Ta ki miss A hayranı bir arkadaşımın bu konudaki hassasiyetini görene kadar. (Selam Merve! ^^) Düşündüm dedim ben de Nichkhun'un adını Nickhun olarak yazanlara kılım, kız nasıl olmasın şimdi. Haklı! Elektronik JeyyVayyPiğğ fısıltısını duymaktan çok zevk aldığım, şarkılarını, kliplerini, konseptlerini her şeyini sevdiğim bir yapımdı. Sevelim, sevdirelim... :)

7) Wonder Girls - So Hot
Yanlış hatırlamıyorsam benim Wonder Girls'ü tanıma şarkımdır bu. İlk olarak Star King'de minnak bir kızın bu şarkıda dans ettiğini izleyip, şarkıya kulak kesilmiştim. Uzmanlar söylüyor ki, artık hangi uzmanlar ben bilmem, K-Pop dalgasının tüm dünyada yayılmasında bu şarkının büyük bir payı varmış. Haklılardır.

8) K. Will -Worn Love
Dikkat! Ağır aşk ızdırabı yaşatır bu şarkı size baştan uyarayım. Sonra aman efendim nasıl şarkı önerdin bize, bu da insana yapılır mı demeyin. Hatırlamak istemedikleriniz bile varsa hepsini bile hatırlatır size. Adeta etrafınızda bir ruh emici varmışçasına kötü anılarınız gelebilir aklınıza. Hele ki sözlerini biliyorsanız ağlamamak elde değil bazen...

9) Super Junior - Mr. Simple
Bu şarkıya dair kötü bir anım var. Şöyle ki zaman Music Bank İstanbul günü. En sonda çıkan assolistlerimiz Super Junior için saatlerce ayakta beklemişim. An gelmiş Super Junior'a sonunda! Ve abimden mesaj gelir. "Nerdesin? Çık artık!" Haydaaa! Hacı bana öl de, ama bunu deme türevi yalvarışlar arasında bu şarkı çalmaktaydı. Ve ben hakkıyla eğlenemedim bu şarkıda. İçimde ukde kalmıştır. Hani dünya gözüyle bir kere daha kısmet olur inşallah bu şarkıyı dinlemek. :/

10) Byun Jin Sub - Wishes
Tam da bugün Taksim Tömer'deki Korece kursuna gitmiş ve hocalarımı görmüşken ne tesadüftür bu şarkı. Kurs zamanı hocamız bu şarkının sözlerini vermişti bize. Ezberleyin, sonra beraber okuruz diye. Ne kadar ezberlediğimiz tartışılır ama eğlenceli zamanlardı. Bu şarkı eski bir şarkı aslında. Abimiz izdivaç programındaymışçasına istediği kız modelinin kriterlerini saymakta, ardından da işte ben böyle bir kız istiyorum demektedir. :)

26 Şubat 2015 Perşembe

Koreli Ünlülerin Türk Benzerleri 2!


Daha önce anlattığım Koreli Ünlülerin Türk Benzerleri! konusunun beklediğimden daha çok sevildiğini, okunduğunu görünce yazının hemen ardından yeni yazının hazırlıklarına başlamıştım. Bir kaç tane eksiğim vardı ne zamandır, baktım yenilerini bulacak gibi değilim. Ben de geçen konuda arkadaşların yazdıkları yorumlardan bir kaç kişiyi de ekleyerek yeni listeyi tamamladım. Geçen konuda da dediğim gibi birebir benzerlik beklemeyiniz benden canlar, çünkü mümkün değil. Buyrunuz efenim yepyeni, gıcır benzerlerle karşınızdayım! ^^

1) Bekir Aksoy - Siwon benzerliği. Siz aynı fikirde olur musunuz bilmem, ama benim acayip benzettiğim bir ikilidir bu abiler. Hani neredeyse VJ Bülent ve Jo Kwon benzerliği kadar benzetirim. Bekir Aksoy'u Doktorlar ya da Türk Malı dizisinde ne zaman görsem aklıma Siwon düşerdi. Allah sahiplerine bağışlasın, ya da bağışlanmıştır ben bilmiyorum, ikisi de dipçik gibi abiler. Boyları, posları, gülüşleri acayip benzemiyor mu?

2) Beren Saat - Min Yeong Park benzerliği. Şimdi hacı göz renklerini hiç işin içine katmayacaksınız. Yoksa tabi benzemez. Zaten bana uyandırdıkları hisle, imajlarıyla benzettiğim bir ikilidir. Aslında güldüklerinde yanaklarında oluşan o sıkılası şişkinliklerle de çok bağdaştırdığım iki güzelimizdir.

3) Cemil İpekçi - Hong Suk Chun benzerliği. İkisi de kendi ülkelerinde cinsel tercihlerini en cesurca yaşayan isimlerdir. Hong Suk Chun kadar bu tercihini göğsünü gere gere açıklayan bir kişiye daha rastlamadım ben Kore'de. Türkiye'de de bu konuda Cemil İpekçi geldi hemen aklıma. Tabi aklıma gelmesinde ikisinin de dazlak tarzlarının da büyük bir payı mevcut.

4) Serdar Ortaç - Kim Hyun Joong benzerliği. Şimdi baştan söyleyeyim bu benzerlik bana ait değil anacım. Hemen savunmaya geçmeyiniz lütfen. Çünkü biliyorum Kim Hyun Joong hayranları şu sıralar skandallardan dolayı çok hassaslar. Bu tespitin sahibi ise bir zamanlar TRT Okul kanalında Boys Over Flowers yayınlanırken Radi Hoca tiplemesidir. Radi Hoca'nın Hyun Joong'u görür görmez Serdar Ortaç la bu demesine ufaktan ben de içerlemiş, ama gülmüştüm de. :D

5) Can Güzarp - Cheon Ho Jin benzerliği. Demiştim ya benzerliklerin bir kaçını yorumlardan aldım diye, bu onlardan biri işte. Yoksa ben Türk aktörü hiç tanımıyorum esasen. Adsız olarak yorum atan bir arkadaşımızın tespiti sonucunda iki ismi de aratınca  cidden benzediklerini fark ettim. Tebrikler adsız arkadaşım! :)

6) Yeşim Ceren Bozoğlu -  Lee Young Ja benzerliği. Ben bu iki kadına da haksızlık edildiğini düşünüyorum. Özellikle Lee Young Ja, aslında çok güzel bir kadın olmasına rağmen tv showlarındaki erkeksi imajı nedeniyle sürekli şakalara malzeme ediliyor. Oysa ki onun için seçtiğim fotoğrafa bakarsanız nasıl şeker bir kadın olduğunu görürsünüz. Yeşim Ceren Bozoğlu için de zaman zaman aynı şeyi düşünüyorum. Mesela son olarak O Hayat Benim dizisinde bakımsız, fakir bir anneyi canlandırıyor. Ama aslında çok çok güzel bir kadın. Bu da bence kendisinin nasıl iyi bir oyuncu olduğunun kanıtıdır.

7) Hulusi Kentmen - Lee Soon Jae benzerliği. Hulusi Kentmen'i bilirsiniz, Türk sinemasının babacan fabrikatörü. Lee Soon Jae de benim için Hulusi Kentmen'in Kore sinemasındaki karşılığıdır. Dizilerde oynanan baba, dede karakterlerinin 3 tanesinden 2 tanesini bu adam oynar. Ve yüzleri çok benzemese de, insana verdikleri o babacan güven hissi bence birebir aynı. :)

8) Sinem Kobal - Nana benzerliği. Aslında Sinem Kobal ile başka bir ünlüyü benzetmiştim. Ama fotoğraf ararken Sinem Kobal'ın bu fotoğrafını inanılmaz derecede Nana'ya benzettim ve benzeri değiştirmeye karar verdim. Yüzleri, gözleri, dudakları, saçları, kaşları... hepsi çok benziyor kısacası.

9) Süheyl Uygur -Yoo Jae Seok benzerliği. Aslında Bir Alışveriş Delisinin Günlüğü :) nickli bir arkadaş geçen konuda yorum olarak Süheyl Uygur'un Lee Hwi Jae'ye benzediğinden bahsetmişti. Ama hem Lee Hwi Jae'yi yazmam, hem de Süheyl Uygur için başkasını bulmuş olmam nedeniyle bu benzerliğe yer vermedim. İkisinin de meslekleri aynı, eğlence programı sunuculuğu ve oyunculuk. Süheyl Uygur şu sıralar aktif olmasa da az mı Şahane Pazar'ı izlemek için pazar günü banyosundan kaçmaya çalışmadık. Yoo Jae Seok'u Running Man'de izlerken aklıma hep Süheyl Uygur'un o rengarenk takım elbiseleri geliyor. :))

10) Neslihan Atagül - Wang Hye Ji benzerliği. Yine Elif Seung Gi nickli başka bir arkadaşımızın tespitidir bu. Benzer fotoğraf çok fazla bulamadım, ama videolarını izlerseniz eğer daha çok benzeteceğiniz bir ikilidir. Elif arkadaşımızın da dediği gibi özellikle gülüşleri çok benziyor. :)

24 Şubat 2015 Salı

İzmir'de Japon Sakura Esintisi - Japon Kültür Haftası!


21 Şubat - 01 Mart 2015 tarihleri arasında "İzmir'de Japon SAKURA Esintisi - Japon Kültür Haftası" etkiliği iki mekanda düzenlenecektir.

Mekan 1: Desem Bordo Salonu (Japon Filmleri Festivali, Japon Savunma Sanatı gösterisi, Japonca Konuşma Yarışması, Seminer ve Sergi)
Mekan 2: Güzelbahçe Kültür Merkezi (Koto Konseri)

Giriş ücretsizdir.
Tüm filmler Japonca seslendirmeli olup Türkçe altyazılıdır.

-----PROGRAM-----


  ○ 21 Şubat 2015 (Cumartesi)
14:00
Saeko Kawamoto Usta ile Japonya'daki Batı Pasta Tarifleri
**Bu etkinlik için ön kayıt yapılması gerekmektedir.
** Kayıt dolmuştur.

  ○ 26 Şubat 2015 (Perşembe)
Mekan : Güzelbahçe Kültür Merkezi
18:00 JIKAD'ın 2.Yayınının Sunuşu:
"Japon Kültür Tarihinin Satır Başları" tanıtım ve koktayli
20:00 Sakura Esintisi - Koto Konseri


  ○ 27 Şubat 2015 (Cuma)

Mekan : DESEM BORDO SALONU
15:00
Açılış
15:30 Seminer1 "Batının Grafik Dilinde Uzak Esintiler: Art Nouveau Afşinde Uliyo-e Etkisi"
16:30 Seminer2 "Japon Animasyonunda ve Çizgi Romanda Tarih"
18:00 Japon Film Gösterimi "Ruhların Kaçışı"


  ○ 28 Şubat 2015 (Cumartesi)

Mekan : DESEM BORDO SALONU
13:00
Film "Ertuğrul 1890" Tanıtım Kokteyli
14:00 Japon Film Gösterimi "Rikyu'nun Yolunda"
16:30 Japon Film Gösterimi "Tomurcuklar Açarken"
19:00 Japon Film Gösterimi "Kaligrafinin Gücü - Kızların Zaferi"


  ○ 1 Mart 2015 (Pazar)

Mekan : DESEM BORDO SALONU
13: 00 Japonya Tanıtım ve Japonca Konuşma Yarışması
"PENCEREMDEN JAPONYA II"

- Açılış
- Japonya Tanıtım Bölümü
- Japonca Konuşma Bölümü
- Jüri Değerlendirmesi
- Ödül Töreni
16:30 Kobudo ve Kendo Gösterisi


  ○ 28 Şubat - 1 Mart 2015

Mekan : DESEM BORDO SALONU ÖNÜ
Dokuz Eylül Üniversitesi Grafik Bölümü Öğretim Elemanları Karma Sergisi

Fuji Dağı’ndan Uludağ’a Japon Bahar Esintisi / Bursa Japon Kültür Haftası!


5-7 Mart 2015 tarihleri arasında Bursa’da “Fuji Dağı’ndan Uludağ’a Japon Bahar Esintisi” adlı Japon Kültür Haftası etkinliği düzenlenecektir. Giriş ücretsizdir.

5 Mart Konak Kültürevi / Kobudo ve Japon Disiplin Sanatları Gösterisi
6 Mart Ördekli Kültür Merkezi / Japon Filmleri Festivali
7 Mart Tayyare Kültür Merkezi / Japon Filmleri Festivali

 
-----PROGRAM-----
  
  ○ 5 Mart 2015 (Perşembe)
Mekan : KONAK KÜLTÜR MERKEZİ
      (Konak Mah. Yakut Sok. No.2 Nilüfer Bursa)
19:30 KOBUDO ve Japon Disiplin Sanatı Gösterisi


  ○ 6 Mart 2015 (Cuma)  

Mekan : ÖRDEKLİ KÜLTÜR MERKEZİ
      (Taya Kadın Mah. Haşim İscan Cad. Osmangazi Bursa)
18:00
Film "Ertuğrul 1890" Tanıtım Kokteyli
19:00 Japon Film Gösterimi "Rikyu'nun Yolunda" (Türkçe altyazılı)


  ○ 7 Mart 2015 (Cumartesi)

Mekan : TAYYARE KÜLTÜR MERKEZİ
      (Atatürk Cad. Osmangazi Merkez Osmangazi Bursa)
11: 00 Japon Film Gösterimi "Ruhların Kaçışı" (Türkçe Dublajlı)
19:00 Japon Film Gösterimi "Tomurcuklar Açarken" (Türkçe altyazılı)

İstanbul'da Japon Savunma Sanatı Gösterisi!


Tarih: 2 Mart 2015
Saat:19:30 
Yer: Bahçeşehir Üniversitesi (Beşiktaş Kampüsü) 
Fazıl Say Salonu 
Giriş Ücretsizdir.

19 Şubat 2015 Perşembe

Seolnal'iniz Mübarek Olsun! :)


새해 복 많이 받으세요!
Bu konu hakkında zaten derinlemesine bir yazı yazmış olmam nedeniyle yeni bir yazıya gerek duymadım. Ama yazmasam da olmaz anlayışıyla minnak bir post atmak istedim. Eski Türkler de bir zamanlar bu takvimi kullanmışlar. 12 Hayvanlı Çin Takvimine göre At yılını geride bıraktık ve Koyun yılına geçiş yapıyoruz. 
Şimdi baktım da ben de koyun yılında doğmuşum. :) Eğer siz hangi hayvanın yılında doğmuşsunuz merak edenleriniz varsa aşağıda yıllara göre hayvan yılı tablosu mevcut. ^^

Seolnal/Seollal (설날) Yazısı İçin Tıklayınız!