Evet~! Uzun zamandır yazmıyordum. Epey ihmal ettim buraları. Ne yalan söyleyeyim özledim yazmayı. Ama bu arada bir çok film izledim ve yorumlarımı da çok yakında yayınlayacağım.
Neyse... Bugün Chuseok! Nedir bu Chuseok biraz ondan bahsedeceğim bugün.


Geleneksel Kore takvimine kutlanan 4 tane bayram vardır. Bu bayramlar kutlama şekilleri açısından bizim bayramlarla hemen hemen aynıdır. Kore'nin en büyük şenliği Kore takviminde yeni yılın ilk günü kutlanan  Seolnal'dır. Ancak Chuseok bayramının da Seolnal'dan aşağı kalır yanı yok pek.Bu iki bayram dışında Daeboreum (İlk Dolunay) ve Dano (Bahar Şenliği) gibi iki bayramı daha vardır.


Chuseok, dolunay bayramı, hasat bayramı ya da Kore'nin şükran günü gibi bir çok isimle anılmaktadır. Chuseok, Hangawi (한가위) ismiyle de anılır. Türkçeye çevirecek olursak tam emin olmamakla birlikte sonbahar ortası festivali gibi bir şeye denk geliyor. Hangawi, Kameri takvimin 8. ayının 15'inde 3 gün süreyle kutlanılır. 


Şöyle de bir tarihi varmış: 
"Chuseok'un kökeni Gabae'ye (Silla (M.Ö57-M.S 935) Krallığı'nın 3. Hükümdarı döneminde iki takım arasında yapılan ve bir ay süren bir müsabaka olduğu zaman) dayanır. Gabae günü geldiğinde daha çok kumaş dokuyan takım kazanan taraf olur ve kaybeden taraf kazanan tarafı şölene davet ederdi." (Not: Bu kısım korea-fans.com'dan alıntıdır!)


Gelgelelim bu bayramın içeriğine. Dedim ya bizim bayramlara çok benzer aslında. İnsanlar genellikle memleketlerine ya da ailelerinin evlerine giderler. Önce ölen akrabalarının mezarlarıyla ilgilenip onlara saygılarını sunarlar. Birçok Kore dizisinde görmüşsünüzdür, bir masanın üstüne yemekleri dizerek saygıyla eğilirler, bu bir nevi atasal bir dini törendir. Bu bayrama hasat bayramı denilmesinin nedeni ise bir sonraki hasat için dua etmeleridir. Kore'deki bayramlarda genelde geleneksel ruhu kaybetmemek için Hanbok da giyilir. Ancak günümüzde herkesin Hanbok giydiği söylenemez tabi.



Bu bayramın özelliklerinden biri de Songpyeon (송편) denilen pirinç keklerinin yenmesidir. Bu bizim Ramazan bayramında şeker toplayan çocukları anımsattı biraz da bana. Bu pirinç kekleri genelde bildiğimiz çam ağacının iğnelerine geçirilerek sunulur. 


Ve Chuseok'u eğlenceli hale getiren yegane şey de oynanan oyunlardır. Bu oyunlar genelde yöreye göre değişirmiş. "Kuzey batıda aslan dansı yapılırken, Jeolla - Gyeongsang vilayetinde halat çekme oyunu (Tug of War) oynanır. Diğer bölgelerde okçuluk ve güreş yapılır. Hemen hemen bütün bölgelerde de Nong Ak performansı sergilenir. Ayrıca Ganggang Sullae (Bekar Kızların Halka Dansı) de oynanır."


Bu da Google'ın Choseok için hazırladığı özel logo. Benim çok hoşuma gitti, paylaşmadan edemezdim.


Eğer derseniz aman ben her sene Chuseok'u kutlamalıyım, asla kaçıramam diye gelecek senelerin Chuseok tarihleri de ek bilgi olarak mevcut.

 
2013: 19 Eylül 
2014:   8 Eylül 
2015: 27 Eylül 
2016: 15 Eylül 
2017:  4 Ekim
2018: 24 Eylül



 VE SON OLARAK HERKESİN MUTLU BİR CHUSEOK BAYRAMI GEÇİRMESİNİ DİLİYORUM!
다들 추석 잘 보내세요!

0 yorum Blogger 0 Facebook

 
Cadı Kazanı © 2013. All Rights Reserved.
Top