Bu konuyu yazıp yazmamak arasında çok gidip geldim. Belki de bu yüzden bu yazı dizisine devam edemedim. Çünkü biliyorsunuz bu konu çok ama çok hassas bir konu ve onca acıdan sonra senin aklında idollerin twitleri mi kaldı arkadaşım diyebilirsiniz, haklısınız da! Ama yazı dizimin 4. ayağı olarak bu konuyu ele almak istedim. O yüzden çekilen acılara saygı için biraz olsun Van Depremi’nden de bahsetmek lazım bence.
Tarih 23 Ekim 2011... Van Depremi...
Merkez üssü Van’a 17 km uzaklıktaki Tabanlı köyü olan deprem 23 Ekim günü saat 13.41’de gerçekleşmiştir.  7.2 büyüklüğündeki bu deprem 25 saniye sürse de verdiği yıkım daha çok sürecektir. 604 ölü, 4152 yaralı ve 2262 enkaz... Ve yüzünü göstermekte olan kış ayına dışarıda girecek olan Van halkı... 1999 depreminden ders çıkarılmadığı çok açık...  
Güney Kore medyası da bu acıyı gündemlerine getirdiler. Güney Kore halkı tıpkı 99 depreminde olduğu gibi bu depremde de yardım ve desteklerini esirgemediler.



 O zamana dair Türk medyasında çıkan bir haber:

"Koreli askerlerden Van'a anlamlı destek
Deniz eğitimi için iki gemiyle İstanbul'a gelen Kore askerleri, kendi aralarında topladıkları 6 bin doları depremle sarsılan Van halkına ulaştırılmak üzere büyükelçiliğe teslim etti.

Türkiye'ye gelen Kore Cumhuriyeti Deniz Seyir Eğitim Görev Grubu Komutanlığı'na bağlı biri savaş gemisi olmak üzere iki gemi, Sarayburnu açıklarında demirledi. Gemiden inen Kore askerleri, Taksim Atatürk Anıtı'na gelerek çelenk bıraktı. Ardından hep birlikte kafalarını öne eğen askerler, saygı duruşunda bulundu. Kore Cumhuriyeti Deniz Seyir Eğitim Görev Grubu Komutanı Tuğamiral Choi, eğitim amacıyla birisi savaş gemisi olmak üzere 2 gemiyle birlikte Sarayburnu açıklarına geldiklerini belirterek, "Yarın Kore Gazileri için bir resepsiyon vereceğiz. Bizim gemilerimiz ne zaman buraya gelse böyle bir resepsiyon veriyoruz. 61 yıl önce Kore Savaşı vardı ve bu savaşta Türkler bizimle birlikte savaştılar. Kendilerine minnettarız. Bu iyiliklerini hiç unutmuyoruz. Bu savaşta 900'e yakın Türk askeri hayatını kaybetmişti. Bunu asla unutmayacağız. Atatürk hakkında çok şey okumuştum. Çok büyük bir lider olduğunu biliyorum" dedi.

Gemideyken Hakkari'deki terör saldırısını ve Van'daki depremi öğrenip, çok üzüldüklerini belirten Tuğamiral Choi, "Türkiye umarım bu sorunları atlatıp güçlü bir şekilde ayağa kalkacaktır. Deprem olayından çok etkilendik ve bütün askerler karar aldık aramızda para topladık. 6 bin 100 doları büyükelçiliğe teslim ettik. Onlar da parayı Türkiye'ye teslim edecekler" diye konuştu.

Öte yandan, Kore askerlerini ilgiyle izleyen vatandaşlar daha sonra askerlerin elini tutup birlik mesajı verdi.
"

Güney Kore haber sitelerinde yer alan fotoğraflardan seçtiklerim:











Bu olayın Koreli idollerle bağlantısına gelecek olursak...  
İlk mesajı koyu bir Hristiyan olan eski U-Kiss üyemiz Alex’ten geldi. Neden Hristiyanlığını vurguladı bu kız dersiniz şimdi açıklayayım. Her twitinde olduğu gibi bu konuda da Hz. İsa’yı araya sıkıştırmayı eksik etmedi. Kendisi Super Junior Siwon’dan sonra koyu Hristiyan idollerden biridir. Her neyse... O sıralar Tayland de sel felaketiyle uğraşmaktaydı.  Ve attığı twitte “ Tayland’da sel, Türkiye’de deprem... Hadi yurt dışındaki kız ve erkek kardeşlerimizi dualarla destekleyelim. Tanrı, İsa adına onları güvende tutabilir.” dedi.   
Ondan çok zaman geçmeden, o sıralar hala After School grubunun bir üyesi olan ancak şimdilerde eski üye olan Kahi’den de bir twit geldi. “Ben de Türkiye için dua edeceğim!!” Az ve özdü, ama en azından bizi anladığını belirtmişti. 
Depremden ertesi gün, 24 Ekim günü bir idolden daha twit geldi. FT ISLAND Hong Ki, bu deprem için: “Türkiye’de deprem.. Deprem gerçekten korkunç görünüyor. Türk halkı güçlü olun!” 
25 Ekim günü de MBLAQ Seungho’dan bir twit geldi. “Tayland seli.. Türkiye depremi.. Doğal afetten bir çok kişi etkilenmiş. Herkesin güçlü olmasını umut ediyorum.” 
27 Ekim günü oyuncu Kim Beom’dan facebook official sayfası üzerinden bir mesaj geldi. 29 Ekim günü de twitterdan aynı mesajı yayınladı. “Merhaba Tayland’daki hayranlar~ Ben seli duyduğuma çok üzgünüm. Türkiye’deki sevgili hayranlar, Ben ayrıca Türkiye’deki deprem haberlerini duyduğuma da derinden üzgünüm. Ben  sel ve deprem yüzünden  etkilenen hayranlara taziyelerimi göndermek isterim. Lütfen güçlü kalın ve umudunuzu kaybetmeyin. Neşelenin!

0 yorum Blogger 0 Facebook

Yorum Gönder

 
Cadı Kazanı © 2013. All Rights Reserved.
Top