Çeri Domates... Aslında çok basit olan bir sahneyle bile sizi ağlatmayı becerebilir. Film başlı başına acıklıdır, hani ufaktan komedi vardır, aman belki fantastiktir falan demeyin. Evet dramın dibi bir filmdir kendisi. Filmi izlerken kağıt peçetelerinizi bulundurun. Zira bu filmi izleyip de ağlamayan varsa ya duygusuzun önde gidenidir ya da soğuk kanlı bir seri katil falandır. Spoiler sayılır mı bilmiyorum ama bu filmin sonu kötü bitiyor. Sonra hayat enerjimi emdin, böyle film hiç bana anlatılır mı demeyin!
 Ben baştan uyarımı yapayım da.

Adı: Cherry Tomato
Yönetmen: Jeong Yeong Bae
Yapımcı: Kim Hyeong Seok & Park Yeong Yang
Yazar: Kim Seong
Türü: Dram, Aile
Süre:  102 Dakika
Yıl: 2008

Filmde büyükbabasıyla yaşayan küçük bir kız anlatılıyor. Ara sıra uğrayan sahtekar babasının dışında kimseleri yoktur bu dede torunun. Küçük kızın da yetiştirdiği bir çeri domates vardır. Filmin adı da burdan gelmektedir zaten. Fakir mi fakir bir semtte yaşarlar. Lakin bu semt de zengin iş adamlarının yıkmaya çalıştığı bir yerdir. Zaten yıkık dökük olan bu fakir semti yıkmak çok zor değildir. Geri dönüşüm çöpleri toplayan dedesiyle ordan oraya sürüklenmektedir bizim ufaklık da.
Filmde öyle sahneler var ki aslında Güney Kore’de çekilmiş olması çok da önemli değil, o sahneleri ülkemizde de çok rahatlıkla görebiliriz. Bu sefalet içinde dede sonunda onları evlerinden eden iş adamının lüks evine gider onlarla konuşabilmek için. Sonunda içinde kimsecikler olmayan eve girerler ve bu iki aç dede torun lüks hayatın büyüsüne kapılır. Gizlice karınlarını doyururlar, banyo yaparlar ve burada yaşamaya başlarlar. Evden çıkmayı başardıklarında ise dede, evin köpeğinin yediği etleri torununa getirir yemesi için. Lakin bu belki de yaptığı en büyük hatadır.
***

"Benim zavallı küçüğüm sadece köpek maması istiyor. Benim kıymetli miniğim. Onu böyle görmeye artık dayanamıyorum."

0 yorum Blogger 0 Facebook

Yorum Gönder

 
Cadı Kazanı © 2013. All Rights Reserved.
Top