Bugün kişisel bir yazı yazmak istedim. Baktım ki blogumun 200. sayısı bunu kendimce kutlamalıyım dedim. Gerçi blogumu kimse okumuyor düşünceleriyle zaman zaman boğuşabiliyorum, ama bu benim kendi sorunum tabi. :D Herkes gibi çekiliş düzenlemek falan gibi bir düşüncem olmadı benim pek. Eğer izleyici kazanacaksam bunu yazılarım sayesinde yapmak isterim. Yanlış anlamayın çekiliş düzenleyenlerle polemik oluşturmaya çalışmıyorum. Bu benim kendi düşüncem. Çünkü, eğer ki biri benim takipçim olacaksa bu hazırladığım çekiliş yüzünden olursa benim çok büyük kalbim kırılır. Yazılarım konusunda hassas biri olarak da bu kalp kırıklığına henüz hazır değillim. Belli mi olur belki hemen kararımı değiştiririm, ama şimdilik düşüncelerim bu yönde.
Yazılarım konusunda hassasım dedim değil mi? Telif hakkı konusunda da sert kurallarım var. Yakın zamanda bir kuruluşun yazarlarından birinin bir yazımı özetleyip yayınlandığını gördüm. Hatta ben bile görmedim bu yazıya denk gelen iki adet arkadaşım birbirlerinden habersiz bana bu postu yolladılar, bir baksana senin yazını kısaltıp yazmış gibi. Üstelik başlığı değiştirme gereği bile duymamış. Hani sonda en azından yaralandığım kaynaklar diye bir ibare bile olabilirdi, ama yoktu. Düşündüm taşındım, ne yapsam da çirkefleşmeden bu yazıyı ilgililere duyursam diye. Sayfalarına mesaj attım biri bana bakabilir mi diye. Buyrun diye cevap geldi. Meramımı belirttim. Dedim böyle böyle bir yazınız var zannediyorum ki benim bir yazımın özetlenmiş hali. Linkleri de iliştirdim. Tamam yazılanlar genel geçer durumlar olabilir, lakin üslubu bile yazımı andırıyor dedim. Ama ardından ne ses çıktı ne seda. Şikayetinizle ilgileneceğiz, durumu tartışıyoruz ya da en kötüsünden biz baktık ama öyle bir durum yok deseler ona bile razıydım, hoş görecektim. Ama tabiri caizse sallamadılar bile. İşte o günden sonra oraya güvenim kalmadı. Az önce de baktım da o buyrun yazısını bile silmişler, olur ya nolur nolmaz ortada kanıt bırakmayalım diye.
Lütfen arkadaşlar bir iş yapıyorsanız en azından arkasında durun! Dergilerde, sitelerde, sağda solda yazılarınız yayınlanıyorsa en azından özgün olun canlar! Milletin, onun bunun yazısını özetlemekle olmaz bu işler!
Pozitif duygularla başlayıp ne ara bu kadar negatif şeylere bağladım yahu. Neyse zaten artık umrumda değil. İnsanların hakkını yiyerek bir yerlere gelmeye çalışan insanlar asla başarılı olamazlar. Ben yazılarımla, blogumla gayet mutluyum. Gerisini onlar düşünsün. cut! :)

0 yorum Blogger 0 Facebook

Yorum Gönder

 
Cadı Kazanı © 2013. All Rights Reserved.
Top