Evet yazı dizime çok fazla ara vermeden devam ediyorum. Yeni bir haber değildir! Yine uyarımı yapayım da ben, gereksiz heyecan yaratmak istemem. Sertab Erener ve A Tale of Two Sister'dan sonra neden bunu seçtim ben de bilmiyorum. Ama bu yazı dizisini hafızam yettiği kadar kronolojik sıraya göre yapmayı seçtim. Ve sıradaki adım olarak twitter dünyasında ilk Türkçe twit vakasını ele almak istedim.. Yanlışım varsa düzeltin dostlar. Eğer daha önce böyle bir olay yaşandıysa ben de bilmek isterim. Ama bildiğim kadarıyla bu Koreli ünlülerin Türkçe twitlerinin miladı.

Öncelikle şunu belirteyim. Bu yazıyı yazmaya karar verene kadar Se7en'in neden Türkçe twit attığını bilmiyordum. Ya da bunun altında bir neden aramak aklıma gelmedi desem daha doğru olur. Ama dedim ya madem yazacağım en azından bir piyasa yoklaması yapayım, neymiş ne değilmiş anlayayım dedim. Çok da iyi etmişim. Meğerse bu tweetin altında bir hayranın çabaları yatıyormuş. Bunu görmezden gelseydim hem ben çok üzülürdüm hem de bunun için çabalayan arkadaşa haksızlık etmiş olurdum.

Tarih 19 Aralık 2010... Se7en Arap hayranlarına hal hatır soran bir twit atmıştı. Biz imrenme ve kıskanma arasında gidip gelirken sadece ve sadece 7 dakika sonra o beklenilen yazı gelmişti. Ve Se7en, içerisinde çok şirin imla hatalarıyla bir Türkçe twit yayınladı. "Wassup turky!!! Merhaba!!!! Seni Sebiyorm~!!! thank u~~"



Hala hatırlarım... Se7en hayranı olan olmayan herkes çok mutlu olmuştu. Türk hayranları teşvik eden, onları kamçılayan bir başlangıçtı bu. Türkiye ile bir twit atılmıştı, hem de Türkçe. Tamam kusursuz bir Türkçe değil, ama Türkçe!

Ama ben o küçük araştırmamı yapana kadar işin sadece bu kısmını biliyordum. Buzdağının bir de görünmeyen kısmı var dostlar! Bu çabanın adı sevgili Elif arkadaşımız, twitter adıyla elif_khj. Arkadaşımız diyorum yanlış anlamayın, benim kendisiyle hiç konuşmuşluğum yoktur. Sanki azıcık onun reklamını yapıyor gibi görüneceğim ama değil, kendisinin de haberi yoktur bu yazıyı yazdığımdan gerçi. Haklıya hakkını vermek lazım dostlar!



Kendisi koreantürk.com sitesinde konusunu açmış. Geç olsa da tebrikleriniz ya da söylemek istedikleriniz varsa oraya yazabilirsiniz dilerseniz. Kendisinin paylaştığı ekran görüntüsünü de paylaşmak istedim... Bunu kanıtlaması da ayrı sevindirici bence. Malum aksi taktirde üstüne alınan alınana.

Kendisinin yazısını da paylaşıyorum. O anki heyecanı hissetmemek mümkün değil! :)


"  VEE SONUNDA SE7EN A TWİTTER ÜZERİNDEN SESİMİ DUYURDUM!!
SE7EN BENİ İLK DEFA KAALE ALAN OPPA OLDU! ÇOK AMA ÇOK MUTLU OLDUM!

TARİH 19.12.2010

SE7EN ARAP HAYRANLARINA ARAPÇA NASILSINIZ YAZMIŞTI!
officialse7en
Wassup ARAB!!!! احب الفانز العرب !!!!

BENDE OPPA TÜRK HAYRANLARINI UNUTMA YAZDIM!

@officialse7en oppa 터키어 팬들은 잊지 마세요 !!!!!!!!!!!

VEEEE ALDIĞIM CEVAP ŞU!

officialse7en
Wassup turky!!! Merhaba!!!! Seni Sebiyorm~!!! thank u~~

BENİM CEVABIM :
OPPA SENİ GERÇEKTEN ÇOK SEVİYORUM. TÜRKİYE'DE ÇOK SAYIDA HAYRANIN VAR. TÜRKİYE'YE GELMENİ ÇOK İSTİYORUM!

@officialse7en oppa은 대단히 감사합니다! 난 정말 당신을 사랑 해요! 난 당신이 터키에 와서 소원!

OPPA TÜRKİYE'DE TAHMİN ETTİĞİNDEN ÇOK DAHA FAZLA HAYRANIN VAR. LÜTFEN KONSER İÇİN TÜRKİYE'YE GEL VE HER ZAMAN YANINDA OLDUĞUMUZU UNUTMA !
@officialse7en oppa 터키, 그리고 팬들이 다수를 가지고 더 기대했다. 동부 표준시 우리도 행복, 터키로와 주시기 바랍니다! 그리고 우리는 우리는 항상 가까이되는 잊어버려! "


GÜNCELLEME !




Lakiiiiiin! Her ne kadar bu twit önemini yitirmese de zaman açısından ilk olma özelliğini biraz olsun kaybetti. Çünkü yeni verilere ulaştım! Böyle diyince bir garip oldu ama öyle. Bunu öğreneli fazla olmadı ve bu konuyu da güncelleme gereği duydum. Meğer bu twitten sadece 2 gün önce Se7en'dan Türkçe bir kelime daha görmüş gözler varmış. Önce kendim bakmak için Se7en'in twitterından epey bir gerilere indim. Düşünebiliyor musunuz 2010'a kadar gitme niyetindeydim. Ama twitterda o kadar geçmişe inilemiyormuş. Ben de nasıl bulurum, nasıl öğrenirim derdindeyken, google da küçük bir araştırmayla bir ekran görüntüsüne denk geldim. Ne derece doğrudur diye o ekran görüntüsündeki twitter profiline baktım. Oradaki profilinden de facebook profiline ulaştım. Ve kendisine mesaj attım acaba ekran görüntüsüne sahip mi diye. Ve Cansu Ceylan, twitter nickiyle tigimasaii çok nazikti aşağıda gördüğünüz ekran görüntülerini alabileceğimi söyledi.


Bu ekran görüntülerinin ilkinde Cansu'nun Se7en'e yazdığı Korece twitler yer alıyor. En alttaki ikisinde "Ben Türk'üm. Ben Korece mesaj yollarsam, sen de Türkçe cevap verebilir misin?" yazıyor. En üstteki twitte de Se7en'in cevabı üzerine "Teşekkür ederim. Türkiye'ye de mutlaka gelin. Burada hayranınız çok fazla." twitini atmış.  İkinci ekran görüntüsünde Se7en'in mesajını Cansu'nun bizzat etkileşimler kısmından görebilirsiniz. Üçüncüsünde ise attığı twiti Se7en'ın kendi profilinden görmeniz mümkün. 


Peki Se7en ne cevap vermişti! Şirin bir  "Merhaba!!! :D"

4 yorum Blogger 4 Facebook

  1. Öncelikle teşekkürler. Ben yazınızda bahsettiğiniz elif_khj.
    O gün çok değişik ve heyecanlıydı. Se7en'ın Arap hayranlarına yazdığını görüp kıskançlıktan yazmıştım. O da kaale almıştı. Kolay kolay olmuyordu malum 2010 da bu işler :D şimdilerde daha kolay yanıt alabilmek koreli ünlülerden^^
    tekrar teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Yazımı okuyup beğenmenize çok sevindim. :)
      Aynen o günlerde hayal gibiydi bu durum... Gerçekten çok güzel bir başarı ve gelişmeydi... Ben de teşekkür ederim bunun için. ^^

      Sil
  2. Yazı çok güzel olmuş :) Son zamanlarda Türk hayranları için atılan tweetler çoğaldı, ve tabii bu da çok güzel :) Her oppanın yada Unni'nin( Bu arada ben hiç rastlamadım, acaba siz rastladınız mı? :D ) attığı tweetlere çok ama çok seviniyor dayanamayıp direk bakıyorum :D Keşke daha çok fark etseler bizi diyeceğim ama her şey zamanla, aza kanaat etmeyen çoğu bulamaz derler :D Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim... :)
      Aslında biraz da yavaş yavaş Türk hayranların Korece öğrenmeye başlamaları ve onlara Korece yazmaları sayesinde de daha çok cevap alır olduk... Ben de tanıyayım tanımayayım her cevap veren için ayrı seviniyorum! :D
      Cevap veren kız idole ben de rastlamadım ama Türkçe yazan vardı sanki yahu... Yine de bir araştırayım ben merak ettim cidden... Yazı dizisinin bir dahaki konusu da sayende seçilmiş oldu böylece... ^___^

      Sil

 
Cadı Kazanı © 2013. All Rights Reserved.
Top